کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

لزوم آماده‌باش همه منابع پشتیبانی در مواقع احتمال بروز بحران

5 دی 1402 ساعت 11:22

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در مواقع احتمال بروز بحران همه منابع پشتیبانی (کمکی) شامل پرسنل و تجهیزات باید در حالت آماده‌باش باشد.


به گزارش «جهانبین نیوز»، غلامعلی حیدری در حاشیه بازدید از غرفه مدیریت بحران  چهارمحال و بختیاری که همزمان با دومین همایش ملی مدیریت بحران در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا شده است اظهار کرد: امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است.

وی تصریح کرد: قبل از تعقیب هر گونه اهداف بلند، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است و اساساَ سازمان‌هایی که در معرض بحران قرار دارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیازمندند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظاممند است که مبتنی‌بر هوشیاری،‌ حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی سازمانی است افزود: اگر مدیران هشیار باشند، فرصت خوبی وجود دارد که آن‌ها را قادر می‌سازد تا نشانه‌هایی را شناسایی کنند که خبر از بحران می‌دهند.

حیدری بیان داشت: اگرچه پیش‌بینی یک بحران علم دقیقی نیست ولی باید به‌عنوان یک بخش اساسی از برنامه‌ریزی بحران یک سازمان مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: احساس در پیش‌بینی دقیق‌تر بحران از این جهت که لازم است مدیران چشم و گوششان را به خوبی باز نگه دارند و از این رو احتمال احساس نشانه‌های اولیه بحران را افزایش دهند که نقش مهمی را در شناسایی بحران ایفا می‌کند.

حیدری با اشاره به روش‌های مدیریت بحران افزود: مدیران ممکن است بخواهند تکنیک مدیریت از طریق قدم زدن را اجرا کنند، این امر امکان تماس نزدیک‌تر با سایر افراد در سازمان را فراهم می‌آورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: صحبت کردن و گوش کردن به صحبت‌های زیردستان و همکاران، به‌ویژه آن‌هایی که در خط مقدم کار می‌کنند ایده‌های بیشتر و بهتری را راجع به سناریوهای مختلف بحران که ممکن است سازمان با آن روبرو شود، برای مدیران فراهم می‌آورد.

حیدری ادامه داد: از دیگر روش‌های ارزشمند مواجهه با بحران کار شبکه‌ای است، وقتی که مدیران در انجام امور بیشتر مشارکت کنند و همکاری بیشتری ایجاد شود، می‌توانند از منافع حاصل از دسترسی بیشتر به اطلاعات گرانبها بهرمند شوند.

وی گفت: کار شبکه‌ای تماس‌های بیرونی یک مدیر را گسترش داده و احتمال بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از منابع حیاتی اطلاعات مرتبط با بحران را که ممکن است در غیر این صورت مورد توجه قرار نگیرد، افزایش می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: سازمانی که دارای یک برنامه مدیریت بحران است، برنامه خود را به اجرا درآورده و همه اعضای تیم مدیریت بحران را در آماده‌باش کامل قرار می‌دهد و در مواقع احتمال بروز بحران همه منابع پشتیبانی (کمکی) شامل پرسنل و تجهیزات باید در حالت آماده‌باش باشد.

حیدری با اشاره به مدیریت مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان در حوادث و بحران‌هایی از جمله سیل بارده و بارش برف سنگین در شهرستان کوهرنگ در سنوات قبل افزود: بدیهی است که مدیران نمی‌توانند در برابر همه نوع بحران آمادگی داشته باشند، با این حال اگر آن‌ها به مدیریت بحران به‌عنوان یک بخش جدانشدنی از مسئولیت مدیریت استراتژیک خود معتقد باشند، احتمال اینکه سازمان‌هایشان گرفتار بحران شود تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مدیریت بحران و ارتباط آن با برنامه‌ریزی تاکتیکی و عملیاتی بسیار مهم است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 56116

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56116/لزوم-آماده-باش-همه-منابع-پشتیبانی-مواقع-احتمال-بروز-بحران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir