کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری انجام شد؛

اعلام محوریت و برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری

3 دی 1402 ساعت 15:03

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در هفته پژوهش هر روز یک شعار در نظر گرفته شده است و از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته‌اند که متناسب با شعار آن روز یک برنامه اختصاصی داشته باشند.


به گزارش جهانبین نیوز، الهام رئیسی امروز یک شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال جاری روز شمار هفته پژوهش و فناوری از طرف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام شد که شعار کلی این هفته پژوهش پاسخگو و تولید دانش بنیان بود.

وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش از ۲۸ آذرماه تا ۴ دی ماه می‌باشد تصریح کرد: در این هفته هر روز یک شعار در نظر گرفته شده است و از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته‌اند که متناسب با شعار آن روز یک برنامه اختصاصی داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: ۲۸ آذر ماه با شعار فناوری سلامت، پیشران اقتصاد دانش بنیان است که در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۳ برنامه برای این مورد در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست خبری با واحدهای فناور و انتقال تجربیات، برگزاری کارگاه حمایت‌ها و نحوه نگارش طرح‌های فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و برنامه سوم نشست انتقادات و پیشنهادات بهبود عملکرد مرکز رشد فناوری سلامت از برنامه‌های این هفته بوده است.

رئیسی ۲۹ آذر ماه را با عنوان دانشمندان و سرآمدان علمی، پیشران پژوهش و فناوری اعلام کرد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یک وبینار و نشست تخصصی داشتیم با عنوان انتقال تجربیات دانشمندان و یا پژوهشگران یک درصد برتر رتبه بندی جهانی ای اس آی که تقدیر از دو پژوهشگر یک درصد برتر انجام شد.

وی بیان داشت: روز ۳۰ آذر ماه شعار هر دانشجو یک ایده پژوهشی که متناسب با این شعار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یک مسابقه ایده برتر پژوهشی ویژه دانشجویان برگزار کرد و این روز را به دانشجویان اختصاص داد.

رئیس عنوان کرد: دوم دی ماه با عنوان توسعه اطلاعات علمی و مشارکت در پاسخگویی به نیازهای جامعه شعار آن تعیین شد که در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد متناسب با آن سه برنامه داشتیم، بازدید اعضا هیئت علمی و محققین دانشگاه از شرکت شیر خشک پگاه و برای ترجمان دانش یک سری پادکست‌های پژوهشی به زبان فارسی و انگلیسی آماده کردیم که در سایت دانشگاه به اشتراک گذاشته شد از برنامه‌های این روز بود.

وی افزود: روز سوم دی ماه به عنوان توسعه بهره وری تحقیقات سلامت است که با اصحاب رسانه یک نشست خبری در مورد طرح‌های تحقیقاتی خاتمه یافته سال ۱۴۰۲ داشته ایم، همچنین کارگاه آشنایی با نحوه اخذ گرند نیماد که به صورت ملی برگزار می‌شود.

رئیسی یادآور شد: روز چهارم دی ماه پژوهش سالم، پیشنیاز مرجعیت علمی که دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یک کارگاه اخلاق در پژوهش با یکی از اساتید اخلاق پزشکی دانشگاه اصفهان به صورت ملی تدارک دید، که در این هفته برگزار می‌شود.

وی در پایان تشریح کرد: پنجم دی ماه برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران دانشگاه داریم و در کنار آن غرفه پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز برگزار می‌شود.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 56100

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56100/اعلام-محوریت-برنامه-های-هفته-پژوهش-فناوری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir