کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان:

آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است

1 دی 1402 ساعت 15:14

امام‌جمعه فارسان گفت: آمریکا به‌عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ایالات‌متحده نیز فشارها علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات اسرائیل را افزایش داده است.


به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا به فکر آخرتشان هستند و اگر ثروتی دارند با دست خود و در زمان حیات اقدام می‌کنند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۴۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: اى فرزند آدم، تو خود وصىّ خویشتن باش و از مال و ثروتت آنچه مى‏خواهى که دیگران پس از مرگ تو انجام دهند، تو خود ایثار کن.
 
وی افزود: انسان باید وصیت داشته باشد و سفارش‌های لازم را بکند تا با مالی که از خود برجا می‌گذارد کارهایی بکنند که موجب قرب او بشود؛ اما بهتر از وصیتی که می‌کند آن است که خودش با دست خود بذل و انفاق داشته باشد. قرب الهی بیشتر کسب می‌شود. تمام خیرات نوری است که انسان پیش می‌فرستد تا آن جای تاریک، روشن شود نه اینکه خودش وارد تاریکی بشود بعد وصیت کند برایم نور و چراغ بفرستید. ورثه هم چقدر خوب گوش می‌دهند. نه بابا خودت به فکر خودت باش. همین‌الان اقدام کن. خداوند تقوا را در ما افزوده بگرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به شورای انتقالی جنوب یمن و اتحاد نامقدس علیه فلسطین اشاره داشت و بیان داشت: با افزایش حملات انصار الله یمن به سرزمین‌های اشغالی و توقیف کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ در حمایت از مردم غزه، شورای انتقالی جنوب یمن که از سال‌های پیش با دولت صنعا در جنگ است، دست دوستی به سمت رژیم اشغالگر دراز کرده است تا با حمایت اماراتی‌ها اتحاد نامقدسی را در برابر دولت صنعا تشکیل دهند و از این طریق بتوانند رویای چندین ساله تجزیه یمن را به منصه ظهور برسانند.
 
وی اظهار داشت: استفاده از گروه‌های نیابتی در منطقه برای مقابله با انصارالله شاید یکی از گزینه‌های مدنظر واشنگتن و تل‌آویو باشد، اما این‌که آیا این شورا از عهده تأمین امنیت در دریای سرخ برمی‌آید، تردید وجود دارد. عربستان باوجود دشمنی با انصار الله، اما قدرت گیری مهره‌های امارات در جنوب یمن را برنمی‌تابد و در دو سال گذشته هم اقداماتی را برای مقابله با سیاست‌های ابوظبی انجام داده است.
 
حجت الاسلام ملک پور  عنوان داشت: اما آمریکا به‌عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ایالات‌متحده نیز فشارها علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات اسرائیل را افزایش داده است. گسترش حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه به‌ویژه در سطح دانشگاه‌های آمریکا از یک‌سو و اقدامات محافل و نهادهای هوادار اسرائیل به‌ویژه در کنگره آمریکا و سطوح مدیریتی مراکز دانشگاهی برای ارعاب دانشجویان و اساتید و تهدید به اخراج آن‌ها و حتی عملی شدن این مسئله درباره رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بار دیگر مسئله آزادی بیان در غرب و به‌طور خاص در ایالات‌متحده را زیر سؤال برده است.
 
وی تصریح کرد: آزادی بیان در کشورهای غربی ازجمله آمریکا فقط تا زمانی وجود دارد که خط قرمز‌ها و یا به اصطلاح تابوهای این کشورها مانند حمایت تام و تمام از رژیم صهیونیستی و یا هولوکاست زیر سؤال نرود و به‌محض مطرح کردن کوچک‌ترین پرسشی درباره این موضوعات و یا حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن جنایات اسرائیل، سخت‌ترین برخوردها با اشخاصی که این اقدامات را صورت دهند انجام می‌شود.
 
امام‌جمعه فارسان به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هم اشاره‌ای داشت و گفت: یازدهم اسفندماه موعد است. انتخاباتی که از همان روزهای اول سال موردتوجه رهبر حکیم انقلاب اسلامی قرار گرفت با توجه به سیر مطالب مطرح‌شده توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی نکات ذیل باید بیشتر مورد اهتمام واقع شود:چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت باید موردتوجه همگان خصوصاً نهادهای ناظر و مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد و تمام اقدامات در همین راستا باید سامان یابد.۲- در بین چهار راهبرد، به نظر می‌رسد مشارکت بالا «و» رقابتی بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.۳- سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل‌مقایسه نیست.۴- دشمن با ناامیدی از آشوب سازی و تنش افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است لذا؛ آتش تهیه توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی‌اش برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین سازی جامعه به نظام و آینده کشور تشدید شده است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به روز ایمنی هم اشاره‌ای داشت و بیان داشت: برخی کارشناسان، بحران را «فرصتِ خطرناک» نامیده‌اند- یعنی ترکیبی از تهدید و فرصت. به نظر می‌رسد این تعریف منطقی‌ترین نوع نگاه به مقوله‌ی بحران است. این‌که بحران، «شوک»(تکانه) هم هست و به همان اندازه که می‌تواند یک تحول منفی و ورطه‌ی سقوط قلمداد شود، می‌تواند تحولی مثبت و سکوی صعود نیز باشد. با این نگاه واقع‌بینانه به بحران، مواجهه‌ی مدیریتی نیز از رویکردهای مُنفعلانه و سلبی به رویکردهای فعالانه و ایجابی تغییر خواهد کرد.
 
وی عنوان داشت: بررسی‌ها در مورد پیامدها و خسارات بحران‌ها، نشان می‌دهد در بسیاری از موارد که آمادگی لازم برای مقابله با بحران وجود نداشته و اقدامات صورت گرفته نیز به‌طور غیر مؤثر و غیرعلمی بوده است، بحران مضاعف گشته و در حقیقت، فقدان یا ضعف «مدیریت بحران»، وضع بحرانی را به بحران ثانوی یعنی «بحران مدیریت» دچار نموده است. شکست مدیریت بحران و بروز بحران مدیریت نیز ناشی از عدم به‌کارگیری «دانش مدیریت» و «مدیریت دانش» است.
 
 انتهای پیام/590پ
 
 


کد مطلب: 56074

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56074/آمریکا-حامی-اصلی-رژیم-صهیونیستی-جنگ-غزه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir