کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد;

پرداخت بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات غیرتکلیفی توسط پست بانک در چهارمحال و بختیاری

30 آذر 1402 ساعت 14:00

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری گفت: از محل منابع داخلی ۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات جدید غیرتکلیفی به ارزش ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پرداخت شد که منجر به حمایت از ۶۰۰ فرصت شغلی شده است.


به گزارش «جهانبین نیوز»، علیرضا شجاعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه یک دی‌ماه بیست و هشتمین سالروز تشکیل پست بانک ایران است، اظهار کرد: در همین راستا روز گذشته دو باجه جدید در خراجی و چُلدان افتتاح شد.

وی افزود: پست بانک نهاد عمومی است که از منابع دولتی استفاده می‌کند که با هدف توزیع عدالت و فراهم کردن بستر مناسب ارائه خدمات بانکی و مالی برای روستاییان در دهه ۷۰ تشکیل شد، این بانک در یک دوره ده ساله و براساس الگوی مشارکتی بین مردم و دولت شکل گرفت.

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شاکله اصلی این بانک باجه‌های آن است، ادامه داد: از همین رو در کشور ۶ هزار باجه و در این استان پنج شعبه در شهرهای شهرکرد، لردگان، بروجن، اردل و فارسان و ۱۱۰ باجه روستایی تشکیل شده است.

شجاعی عنوان کرد: در ۱۱۰ باجه روستایی پست بانک دو نفر مشغول به کار هستند که بیش از ۵۰ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند، ۸۰ درصد منابع و تجهیزات در این بانک متعلق به مردم است که بانک آنرا ساماندهی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باجه‌های پست بانک در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایجاد شده و سعی شده در روستاهایی باشند که به صورت اقماری روستاهای دیگر را نیز پوشش دهند.

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات مالی و بانکی پست بانک برخوردار هستند.

شجاعی بیان کرد: ۹۴ درصد باجه‌های پست بانک در چهارمحال و بختیاری مجوز بانک مرکزی را دارند و این جهت موفق به کسب رتبه برتر در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه باجه‌های پست بانک براساس منابع و حجم مشتریان درجه‌بندی می‌شوند، تاکید کرد: ۹۰ درصد باجه‌های روستایی استان بیش از سه سال سابقه فعالیت دارند.

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ۱۱۰ باجه این بانک ۶۸ دستگاه خودپرداز وجود دارد و سرانه منابع باجه‌ها به ۷۱ میلیارد ریال رسیده است.

شجاعی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه بانکداری دیجیتال در دستورکار است، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار مشتری این بانک مجهز به سامانه‌های غیرحضوری بانکی هستند.

وی یادآور شد: هر باجه پست بانک به صورت میانگین ۴۵ خدمت بانکی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری افزود: امسال توزیع ارز اربعین حسینی برای روستاییان به عهده پست بانک گذاشته شده بود که با هدف رفاه حال آنان انجام شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

شجاعی ادامه داد: از ابتدای امسال ۶ باجه روستایی جدید ایجاد شده و ۲۰ روستای دیگر شناسایی شده که امکان ایجاد باجه بانک را دارند و به دنبال کسب مجوز بانک مرکزی برای ایجاد باجه در آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱.۶ منابع در اختیار پست بانک چهارمحال و بختیاری است، عنوان کرد: ۹۴ درصد از منابعی که توسط بانک جذب شده در قالب تسهیلات به مردم پرداخت شده است.

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امسال ۷۵۰ فقره تسهیلات تکلیفی به مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال پرداخت شد، با استفاده از این تسهیلات پرداخت شده در ۹ ماه اخیر از ۴۶۰ فرصت شغلی حمایت شده است.

شجاعی با تاکید بر اینکه ۶۳۰ فقره تسهیلات روستاییان به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال امهال شد، اضافه کرد: از محل منابع داخلی ۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات جدید غیرتکلیفی به ارزش ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که منجر به حمایت از ۶۰۰ فرصت شغلی شده است.

وی بیان کرد: در مجموع در ۹ ماه گذشته از بیش از یک هزار فرصت شغلی حمایت و تسهیلات تکلیفی تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود ۴ درصد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین در قالب مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیر شعب پست بانک در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بانک توانسته ۷۰ درصد تسهیلات تکلیفی به مددجویان کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی، ۸۱ درصد تعهد پرداخت تسهیلات تکلیفی در بحث جوانی جمعیت و ۱۰۰ درصد تعهد در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی در استان را پرداخت کند.

شجاعی تصریح کرد: ۷۰ درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی پست بانک چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی، ۲۵ درصد در بخش خدمات و ۵ درصد در بخش صنعت است.

وی یادآور شد: علاوه بر تسهیلات تکلیفی وام‌های غیرتکلیفی نیز  در باجه‌های روستایی از سوی پست بانک پرداخت می‌شود، این تسهیلات براساس نیاز مشتری و به تشخیص متصدی باجه به مشتریان خوش حساب که نزد بانک منابع مالی دارند، پرداخت می‌شوند.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 56071

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56071/پرداخت-بیش-۲-هزار-فقره-تسهیلات-غیرتکلیفی-توسط-پست-بانک-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir