کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهرکرد:

تضییع حقوق پاکبانان تخلف محرز است

7 آذر 1402 ساعت 10:16

عضو هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهرکرد گفت: عملکرد شرکت‌های پیمانکار جمع‌آوری زباله برخلاف تعهداتشان در خصوص طبقه‌بندی مشاغل پاکبانان که دارای ویژگی شرایط سخت هستند و معرفی آن‌ها به عنوان کارگر ساده و عدم پرداخت حقوقات تخلف محرز است.


به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد چراغپور صبح سه شنبه در نطق پيش از دستور دویست‌ و سی‌ویکمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهرکرد  با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، طرح قرارداد مستقیم دستگاه‌های اجرایی با نیروهای شرکتی و خدماتی را در حد شعار باقی نگذارند و ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت را هر چه سریع‌تر رفع نمایند، اظهار کرد: داشتن دغدغه برای وضعیت زندگی کارکنان با بازنگری کلی قراردادهاى سال آینده و ایجاد ضمانت و امنیت شغلی پرسنل و پاکبان از مهمترین برنامه‌های ما در مدیریت‌ شهری شهرکرد است.

وی ضمن پیگیری آخرین وضعیت پرداختی حقوق پرسنل و کارگران شهرداری، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اعضای این شورا تصویب مصوبات لازم و سیاستگذاری برای تأمین منابع مالی و پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری است و مجموعه مدیریت شهری با برنامه‌ ریزی‌های لازم برای پرداخت‌های به موقع حقوق و مزایای پرسنل و کارگران زحمت‌کش اهتمام ویژه دارد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهرکرد افزود: عملکرد شرکت‌های پیمانکار جمع‌آوری زباله برخلاف تعهداتشان در خصوص طبقه‌بندی مشاغل پاکبانان که دارای ویژگی شرایط سخت هستند و معرفی آن‌ها به عنوان کارگر ساده و عدم پرداخت حقوقات تخلف محرز است و شهرداری باید از تضییع حقوق پاکبانان جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر استانداردسازی وضعیت بهداشت، ایمنی کار و پرسنل خدمات شهری شهرداری شهرکرد بیان داشت: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی بهبود وضعیت معیشتی و ارتقا سطح دستمزد و حقوق کارگران از اولویت‌های برنامه این شورا است و بهتر است که پرداخت سبد کالا، خدمات رفاهی و.. به کارگران شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری شهرکرد ارائه شود.

قرارداد دستگاه‌های اجرایی با نیروهای شرکتی در حد شعار باقی نماند

چراغپور با بیان اینکه نمایندگان مجلس، طرح قرارداد مستقیم دستگاه‌های اجرایی با نیروهای شرکتی و خدماتی را در حد شعار باقی نگذارند اظهار کرد: داشتن دغدغه برای وضعیت زندگی پرسنل با بازنگری کلی قراردادهاى سال آینده و ایجاد ضمانت و امنیت شغلی پرسنل و پاکبان از مهمترین برنامه‌های ما در مدیریت‌شهری است.

وی افزود: اختلاف چند برابری دریافت حقوق بین نیروهای شرکتی، حجمی و رسمی مشغول به انجام کار در یک واحد با عدالت مغایرت دارد و قابل قبول نیست پس انتظار داریم با این تبعیض برخورد شود.

عضو هیئت‌رئیسه اسلامی شهرکرد با بیان اینکه امروزه شاهد ظلم زیادی از سوی بعضی از پیمانکاران به نیروهای شرکتی و خدماتی هستیم، بیان داشت: بی‌عدالتی است که در یک سازمان و در یک واحد نیروهایی مشغول به انجام یک کار واحد هستند ولی اختلاف چند برابری در دریافت حقوق دارند که این تبعیض ناروا با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی تضاد دارد.

وی در پایان گفت: پسندیده نیست که در راستای زیباتر جلوه نمودن جایگاه مسئولیتی خویش بخواهیم شعار حمایت از کارگران را بر زبان داشته باشیم اما در مرحله عمل خلاف آن اقدام کنیم و با اعمال تبعیض و بی عدالتی حقوق این قشر خدوم را تضیبع نماییم.

انتهای خبر/1020ج


کد مطلب: 55816

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55816/تضییع-حقوق-پاکبانان-تخلف-محرز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir