کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس امنیت اخلاقی شهرستان شهرکرد:

مبادرت به کشف حجاب اقدامی غیرقانونی است

6 آذر 1402 ساعت 18:09

رئیس پلیس امنیت اخلاقی شهرستان شهرکرد گفت:معروف‌ها و منکر‌ها در سطح جامعه زیاد است و بد حجابی به نوعی مبادرت به کشف حجاب اقدامی غیر قانونی، غیر شرعی و عرفی است یکی از بارزترین مصادیق منکرات است.


به گزارش «جهانبین نیوز»، مجید قائد امینی عصر امروز در نشست تخصصی آمران به معروف و ناهیان منکر اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند امر به معروف و نهی از منکر زیر بنا همه احکام اسلام است و تاکید می‌کنند همه مومنان در هر نقطه عالم، جامعه را به سمت نیکی و معروف سوق دارند و از گرایش به سمت پستی و پلیدی برحذر دارند و بر این اساس نیاز جامعه بر دوش میلیون‌ها مومن قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: معروف‌ها و منکر‌ها در سطح جامعه زیاد است و بد حجابی به نوعی مبادرت به کشف حجاب اقدامی غیر قانونی، غیر شرعی و عرفی است یکی از بارزترین مصادیق منکرات است و اقدام در این زمینه و کنترل افرادی که در این زمینه هتاکی می‌کنند از مصادیق مهم حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.
 
قائدامینی افزود: در نیرو انتظامی در زمینه بدحجابی و کشف حجاب سعی کردیم امورات را در وهله اول اقدامات ایجابی و فرهنگی باشد و بعد در صورت نیاز  امورات سلبی  باشدو  مقابله با این اقدام به نوعی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. 
 
وی در خصوص برخورد با منکر گفت: برخورد با منکر در حوزه عفاف و حجاب حساسیت خاصی دارد و در حوزه کشف حجاب حدوداً ۳۶ دستگاه فعالیت دارند و کوتاهی این دستگاه ها وارد حوزه نیرو انتظامی می‌شود و فراجا با همکاری تعداد معدودی از دستگاه ها اقدامات خود را انجام می‌دهد.
 
رئیس پلیس امنیت اخلاقی خاطر نشان کرد: کشف حجاب قبلا در قالب گشت ارشاد بود و  از سال ۱۳۹۸ نیرو انتظامی با هماهنگی مسئولین کشوری طرحی پیدا شد به عنوان طرح ناظر یک، که اجرا شد.
 
قائد امینی ادامه داد: طرح ناظر یک بازدارندگی خوب در سطح جامعه دارد و افرادی که دغدغه مند هستند در بحث عفاف و حجاب فعالیت خوبی داشتند.
 
وی درباره اغتشاشات سال گذشته بیان داشت: بعد از اغتشاشات سال گذشته نیرو انتظامی مظلوم واقع شد اما به فرمایش مقام معظم رهبری مظلوم مقتدر بودیم و عامل اصلی تمام شدن اغتشاشات سال گذشته روشنگری و اطلاع رسانی نیرو انتظامی بود.
 
رئیس پلیس امنیت اخلاقی اظهار کرد: در  کنار طرح گشت ارشاد طرح ها ناظر یک، دو، سه و... پنج اجرا شد، این طرح های ناظر یک تا پنج همان بحث امر به معروف و نهی از منکر است تذکر ها در قالب سامانه های نیرو انتظامی پیش می رود و سطح تقابل مردم با افراد کمتر شده است.
 
وی درباره  طرح ناظر بیان کرد: طرح ناظر دو برای کسبه ای است  که کشف حجاب می کنند، 
افرادی که در سطح معابر و خیابان ها اقدام به کشف حجاب می کنند توسط طرح ناظر ۳ ثبت می شود و طرح ناظر ۴ مربوط به فضای مجازی است و طرح ناظر ۵ مربوط به سلبریتی ها و افراد معروف که اقدام به کشف حجاب می کنند می باشد.


کد مطلب: 55811

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55811/مبادرت-کشف-حجاب-اقدامی-غیرقانونی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir