کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد:

کشور از واردات مواد اولیه شیر خشک نوزاد بی‌نیاز شد

2 آذر 1402 ساعت 11:08

مدیر عامل شرکت شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد گفت: ما سعی داریم کشور را در واردات مواد اولیه تولید شیر خشک نوزاد و محصولات دیگر از بیرون از مرزهای کشور بی‌نیاز کنیم.


به گزارش «جهانبین نیوز»، حمید خدایی، صبح امروز در حاشیه نشست تبیینی با فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) به مناسبت هفته بسیج و در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید، از پیشرفت‌های این شرکت به دست کارشناسان داخلی در سالهای اخیر گفت و اظهار کرد: مجموعه شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد زیرمجموعه صنایع شیر ایران، صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت کار است که در اواخر دهه هفتاد صنایع شیر ایران تصمیم به احداث آن گرفت و توسط یک تیم اروپایی دونقطه از ایران را با توجه به شرایط ویژه احداث کارخانه ازجمله ورود آب‌وهوای پاک نقطه‌یابی کردند و درنهایت تصمیم بر احداث آن در شهرکرد گرفته شد.
 
وی افزود: در اوایل دهه هشتاد یک شرکت آلمانی وارد پروژه ساخت کارخانه شیر خشک نوزاد پگاه چهارمحال و بختیاری شد ولی به‌واسطه تحریم‌ها پروژه را رها کرده و بحث راه‌اندازی، فرمولاسیون و اجرا کردن سیستم‌های خط تولید به‌واسطه کارشناسان داخلی کشور و تکنسین‌های مجرب داخلی در همین مجموعه انجام شد.
 
خدایی بیان کرد: در شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد انواع شیر خشک، غذای کودک، انواع پودر بستنی و خامه صادراتی، شیر خشک اسکیم پایه نوزاد و درنهایت مکمل‌های ورزشی آن‌هم با توجه به طیف زیادی از مکمل‌های ورزشی که به‌صورت غیرقانونی در کشور تولید می‌شود، در این شرکت با داشتن بیش از چندین مجوز قانونی از وزارت بهداشت و دیگر ارگان‌های مربوطه تولید می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد، گفت: امروز با توجه به مشکلات عدیده‌ای در بحث واردات مواد اولیه شیر خشک، مخصوصاً بحث ارزی واردات وجود دارد توانستیم در سال ۱۴۰۰ مواد اولیه و پایه این کارخانه را بومی‌سازی کنیم و مجوزات لازم اخذ و نسبت به تولید اقدام شده است، همچنین این مواد پایه به دیگر کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی در این زمینه عرضه می‌شود.
 
وی، ادامه داد: یکی از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع شیر ما روغن مخصوص تولید شیر خشک نوزاد است که توسط کارشناسان مجرب داخلی خودمان و به اسم شرکت مارگارین تولید می‌شود و در تولیدات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
خدایی افزود: در دیگر مواد پایه و اولیه موردنیاز کارخانه شیر خشک نوزاد پگاه ایران می‌توان به پودر آب‌پنیر D90 اشاره کرد که وزیر تعاون رفاه و کار اجتماعی در جلسه‌ای که در به‌تازگی در استان برگزار شد خبر خوشی را دادند که به این توافق رسیده شد تا برای تولید این ماده اصلی مصرفی در صنعت نیز مشکلی ازنظر بومی نداشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ما سعی داریم کشور را در واردات مواد اولیه تولید شیر خشک نوزاد و محصولات دیگر از بیرون از مرزهای کشور بی‌نیاز کنیم.
 
مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد، بیان داشت: مشکل اصلی ما در بحث واردات مواد اولیه از کشورهای اروپایی تحریم‌های حاکم بر منطقه است که به لطف خدا در این زمینه ورود کردیم و الان در نقطه خوبی قرار داریم، ما درزمینهٔ تولید مواد اولیه و پایه این شرکت و شرکت‌های مشابه در کشور 40 تا 50 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و فقط در بحث تولید آب‌پنیر d90 مشکاتی وجود داشت که امروز در کشور با توجه به وجود مواد اولیه تولید D90 آب‌پنیر موردنیاز راداریم و در تولید این ماده اولیه هم داریم به خودکفایی می‌رسیم.

خدایی از افزایش ظرفیت دریافت شیر این شرکت از 150 تن به 350 تن در یک ماه آینده خبر داد و گفت: در یک ماه آینده ظرفیت ما عملاً بیش از دو و نیم برابر خواهد شد و این‌یک خبر خوشی است برای مردم استان و کشور تا بهانه‌ای دست مافیای این صنعت نیافتد و از نفوذ آن‌ها جلوگیری شود.

وی، بیان کرد: من و همکارانم در شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد با توجه به اینکه در تولید شیر خشک اسکیمی نوزاد چربی گرفته می‌شد و این چربی به‌صورت خام به شرکت‌های گروه یا رقیب بفروش می‌رسید تصمیم به راه‌اندازی یک خط تولید کره و سردخانه ۲ هزار تنی گرفتیم و راه‌اندازی کردیم و فروش کره را نیز چه در بازار داخلی و چه به‌صورت صادرات داریم.

خدایی از دیگر پروژه‌ها در شرکت خبر داد و گفت: استخر تصفیه 5 هزار مترمکعبی تصفیه‌خانه پسماند این شرکت، عایق سازی بیش از 16 هزار مترمکعب سقف مجموعه در برابر بارش‌های پاییزی و زمستانی، راه‌اندازی کارخانه روغن و کارخانه کارتن‌سازی در جونقان و درنهایت واگذاری کشتارگاه جونقان از وزارت جهاد کشاورزی به صندوق بازنشستگی کشوری تا بتوانیم زنجیره تأمین شیر موردنیاز در کارخانه را در استان فراهم کنیم و دیگر نیاز نباشد از استان‌های دیگر شیر وارد کنیم، ازجمله دستاوردهای شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد می‌باشد.

خدایی همچنین ادامه داد: توافق‌نامه راه‌اندازی تولید شیر مخصوص مورداستفاده در شرکت در جونقان، هم توسط وزیر جهاد کشاورزی امضاشده و هم توسط صندوق بازنشستگی کشوری و به‌زودی در فاز اول پرورش گاو شیری 3 هزار رأسی و درنهایت 5 هزار رأسی را که شیر این گاوها فقط مختص کارخانه شیر خشک نوزاد می‌باشد در استان خواهیم داشت.
 
وی در پایان گفت: در شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد حدوداً 120 الی 130 نفر نیرو مشغول کار بوده که غالب آن‌ها نیروی تحصیل‌کرده بومی استان هستند، مساحت کارخانه بالغ‌بر 210 هزار مترمربع بوده که 30 هزار مترمربع آن زیربنای کارخانه تولید است و کارخانه ما با بیش از 50 پروانه ساخت، بیش از 28 نوع SKU محصولات دارد و نسبت به تولید در قالب برندهای پگاه، لاکتومیل، مگامیل و اولتراپاور می‌پردازد.


انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 55749

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55749/کشور-واردات-مواد-اولیه-شیر-خشک-نوزاد-بی-نیاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir