کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری:

سد بابا حیدر بعد از 16 سال انتظار به بهره‌برداری می‌رسد

24 آبان 1402 ساعت 9:27

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سد باباحیدر ۱۶ سال بلاتکلیف مانده بود و به دلایل مختلف سرعت لازم را نداشت که قرارگاه خاتم برای اتمام این پروژه ورود پیدا کرد و ظرف یک سال اخیر پروژه به اتمام رسید و در سفر دوم رئیس جمهور به این استان افتتاح می‌شود.


غلامعلی حیدری در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز» ، اظهار کرد: در دوره اول سفر رئیس جمهور به این استان بیش از ۲۲۰ مصوبه داشته ایم که قرار بود در ۳ سال تمامی این مصوبات تحقق پیدا کند اما با پیگیری‌هایی انجام شده ۷۶ درصد آن در یک سال محقق شد.

وی با اشاره به اینکه این سفر موجب توسعه و پیشرفت استان می‌باشد تصریح کرد: در این استان بیش از ۷۰۰ پروژه نیمه تمام وجود داشت که پروژه‌های تأثیر گذار باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شدند.

حیدری با بیان اینکه مهم‌ترین چالش استان چهارمحال و بختیاری مسئله آب است عنوان کرد: این استان بیش از ۱۱ درصد آب کشور را تأمین می‌کند که روی آن تمرکز کردیم و طرح جامع آب را با منابع و مصرف، با کمک وزارت نیرو تصویب کردیم.

وی به یکی دیگر از پروژه‌های مهم این استان اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر ۱۶ سال بلاتکلیف مانده بود و به دلایل مختلف سرعت لازم را نداشت که قرارگاه خاتم برای اتمام این پروژه ورود پیدا کرد و ظرف یک سال اخیر پروژه به اتمام رسید و در سفر دوم رئیس جمهور به این استان افتتاح می‌شود.

حیدری به مسئله بیکاری که بزرگ‌ترین مشکل استان است اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در این استان دوم بود که همین امر مشکلات و تبعات زیادی را به همراه داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته باعث شد هشت پله صعود کنیم و از رتبه دوم بیکاری به رتبه ۱۰ برسیم.

وی با اذعان بر اینکه در بحث صادرات محصولات این استان اقدامات خوبی ظرف یک سال گذشته انجام شده است گفت: صادرات غیر نفتی در این استان ۲۰ درصد رشد داشته است.

حیدری با بیان اینکه در حوزه راه روستایی و جاده‌های اصلی و چهار بانده این استان اقدامات شایسته ای انجام شده است تشریح کرد: جاده اصفهان_بروجن و لردگان_ ایذه یکی از جاده‌های ترانزیتی است که تردد بالایی دارد که برای آن اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و روی آن کار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما ۳۰ هکتار گلخانه در این استان داشته ایم گفت: در حال حاضر با اعتبارات تخصیص داده شده ۸۰ هکتار گلخانه در استان وجود دارد که همین موجب اشتغال زایی برای مردم استان شده است.

استاندار چهار محال و بختیاری خاطر نشان کرد: ۴ هزار واحد روستایی و شهری در این استان آماده بهره برداری است که توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شوند و همچنین ۱۲ هزار قطعه زمین در راستای نهضت ملی آماده کلنگ زنی می‌باشد.

حیدری ادامه داد: چند قطعه زمین در راستای حمایت از جوانی جمعیت نیز در نظر گرفته شده است که به افراد دارای شرایط واگذار می‌شود.

انتهای خبر/1020ج
 


کد مطلب: 55642

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55642/سد-بابا-حیدر-بعد-16-سال-انتظار-بهره-برداری-می-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir