کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری اولین تولیدکننده کنسرو ماهی قزل‌آلا

18 آبان 1402 ساعت 19:26

نائب رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری اولین تولیدکننده کنسرو ماهی قزل‌آلا در کشور و اولین صادرکننده این نوع کنسرو به کشور روسیه است.


به گزارش «جهانبین نیوز»، امین مالکی عصر پنجشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: زمانی این استان را با نام محروم می‌شناختند به همین دلیل صنعتکاران و فعالان اقتصادی استان با خود عهد بستند تا این نام را تغییر داده و آن را استانی کم برخوردار بنامند، چراکه منابع انسانی متخصص و ظرفیت‌های بیشمار تولیدی و اقتصادی ازجمله شاخصه‌های این استان است.

وی افزود: یکی از دلایلی که به چهارمحال و بختیاری استان کم برخوردار گفته می‌شود پایین بودن سهم استان از هلدینگ‌های بزرگ کشور است.

نائب رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نگاه به این استان نگاه صنعتی نبود و زمانی که آمار بیکاری آن رشد بسیاری کرد به فکر صنعتی کردن آن افتادیم.

 مالکی عنوان کرد: متخصصان و جوانان چهارمحال و بختیاری با دستان خالی و با اتکا به توان خود به میدان آمدند تا روند صنعتی شدن استان را به پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زنجیره‌های ارزش که در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته است، در حوزه ماهیان سردابی است و روند به‌گونه به پیش رفت که این استان توانست ۸۰ درصد خوراک آبزیان کشور را تولید کند.

نائب رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این تلاش سبب شد تا کشور از واردات خوراک میگو، ماهیان گرم آبی و سردآبی بی نیاز شود.

مالکی بیان کرد: ۱۰ تا ۱۲ زنجیره ارزش در چهارمحال و بختیاری تکمیل شده و در حال فعالیت است که اولین آن ۱۰ مجموعه مهم تولید تخم چشم‌زده و بچه ماهی است که در چند استان کشور تحت هلدینگ چهارمحال و بختیاری تولید می‌کنند.

وی تاکید کرد: ۷۰ واحد پرورش ماهی سالانه با تمام ظرفیت میزان بسیار زیادی ماهی سردابی تولید می‌کند و واحد فرآوری آبزیان به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی، ۳ هزار تن ماهی سردابی فرآوری و روانه بازار می‌کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: قلب تپنده زنجیره تولید ماهیان سردابی، واحدهای تولید خوراک آبزیان است، مهم‌ترین کالا مصرفی در این واحد‌ها پودر ماهی است که در شمال و جنوب کشور تولید می‌شد.

مالکی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری توانست واحدهای تولیدی پودر ماهی در شمال و جنوب کشور را فعال کند، همچنین توانست همه حوزه‌های صیادی را نیز وارد میدان کند تا ۸۵ درصد نیاز کارخانه‌های تولیدکننده خوراک آبزیان از این طریق تامین شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه‌های کنسروسازی، عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری اولین تولیدکننده کنسرو ماهی قزل‌آلا در کشور و اولین صادرکننده این نوع کنسرو به کشور روسیه است.

نائب رئیس اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان
کرد: زنجیره‌های ارزش ماهیان سردابی بدون استفاده از منابع دولتی در این استان شکل گرفته است.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 55595

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55595/چهارمحال-بختیاری-اولین-تولیدکننده-کنسرو-ماهی-قزل-آلا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir