:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - پیش بینی تولید ۱۴ هزار تن هویج در چهارمحال و بختیاری - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

پیش بینی تولید ۱۴ هزار تن هویج در چهارمحال و بختیاری

2 آبان 1402 ساعت 13:18

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملرکرد هویج در استان حدود ۶۰ تا ۷۰ تن در هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌کنیم از این سطح حدود ۱۲ تا ۱۴ هزار تن هویج برداشت شود.
 


به گزارش «جهانبین نیوز»، روح‌الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کشت هویج در این استان اظهار کرد: سطح زیر کشت هویج در استان حدود ۲۰۰ هکتار بوده که عمده آن در شهرستان بن کشت‌شده است البته شهرستان‌های بروجن، لردگان، فرسان، کوهرنگ و کیار هم سطوحی را کشت کرده‌اند.

وی بیان داشت: عملکرد هویج در استان حدود ۶۰ تا ۷۰ تن در هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌کنیم از این سطح حدود ۱۲ تا ۱۴ هزار تن هویج برداشت شود.

سعیدی همچنین گفت: ارقام کشت‌شده در استان شامل بیکر، بیکرسن و سیتلنس می‌باشد که هویج تولیدی در بازار استان و استان‌های هم‌جوار مثل اصفهان به فروش می‌رسد.

هاجر قراخانی کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن نیز افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان بن به زیر کشت زراعت هویج رفته است.

وی افزود: عملکرد هویج در شهرستان بن ۷۰ تن بوده که برآورد می‌کنیم از این سطح ۸۵۰۰ تن تولید داشته باشیم.

قراخانی خاطرنشان کرد: ارقام کشت‌شده در شهرستان بیکر ، بیکرسن ، سیتلنس و بیجو هست که گشت روی پشته در هرسال انجام می‌شود، اما سال‌های گذشته سه ردیف روی پشته بود ولی امسال به‌صورت ۶ ردیف روی پشته کشت انجام‌شده است.

وی همچنین گفت: باوجوداینکه سطح نسبت به سال گذشته ۴۰ هکتار کاهش داشته است اما به دلیل تعداد ردیف‌های بیشتر روی پشته ما افزایش عملکرد و تولید راداریم.

کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن بیان کرد: از روش آبیاری‌های تیپ در مزارع هویج استفاده‌شده است که درواقع هم راندمان مصرف را افزایش داده و هم میزان آب مصرفی کاهش پیداکرده و عملکرد تولید نیز درنتیجه بهتر و قابل‌قبول‌تر بوده است.


انتهای پیام/۱۰۳۰ ج


کد مطلب: 55380

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55380/پیش-بینی-تولید-۱۴-هزار-تن-هویج-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir