کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور مطرح کرد:

لزوم برندسازی بادام سامان در کشور

13 مهر 1402 ساعت 14:03

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: باید بتوان محصول بادام را به یک برند نمونه در کشور تبدیل کرد.


به گزارش«جهانبین نیوز»، محسن کوشش تبار پیش از ظهر پنج شنبه در جشنواره بادام شهرستان سامان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره نشان می‌دهد که شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد حرف برای گفتن دارد.

وی تصریح کرد: لازم است مسیر تعامل بین تولید کنندگان بادام و حلقه آخر درآمدزایی در این شهرستان به بهترین شکل صورت گیرد.

کوشش تبار با بیان اینکه بادام باید یک عبارت آشنا برای منطقه باشد و بتوان این محصول را یک برند نمونه در کشور تبدیل کرد گفت: لازم است بازاریابی و صادرات محصول بادام منحصراً" برای چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

وی با اذعان بر اینکه باید به کاری که جهاد کشاورزی انجام می‌دهد اعتماد کرد گفت: دوره تغییر و تحول است و باغداران ما باید برای تولید محصولات خود از روش‌های جدید استفاده کند.

کوشش تبار با بیان اینکه شهرستان سامان فضای رقابت با محصول خوب دنیا را پیدا کرده است گفت: ایران ۴ درصد نیاز بادام دنیا را تولید می‌کند که با ظرفیت‌های بی‌شمار این شهرستان می‌توان این رقم را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مطلوب برای توسعه و ارتقا تولید بادام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد گفت: لازم است برای تولید این محصول به طور مداوم آموزش‌های جدید را بپذیرند و نتایج بهتر از برداشت‌های خود داشته باشند.

کوشش تبار یادآور شد: از محل محصولات این استان بهره بری را می‌توان بالا برد و ۳ هزار خانواده می‌توانند از آن نفع ببرند.

وی خاطر نشان کرد: باغداران در توسعه اقتصاد می‌توانند نقش اساسی داشته باشند ولی باید نگاه سنتی خود را کنار گذاشته و به سیاستگذاری‌های جدید اعتماد کنند.

کوشش تبار تشریح کرد: نیاز است تولید محصولات بادام افزایش پیدا کند و به بهترین نحو از زنجیره ارزش بادام برخوردار شد.

انتهای خبر/1020ج
 


کد مطلب: 55314

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55314/لزوم-برندسازی-بادام-سامان-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir