کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری اولين جشنواره انگور چهارمحال و بختياری در شهر گهرو

9 مهر 1402 ساعت 13:26

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اولين جشنواره انگور استان در آستانه عيد ولادت پيامبر عظيم‌الشان اسلام وامام جعفر صادق (ع) در شهر گهرو، برگزار می‌شود.


به گزارش «جهانبین نیوز»، حسین برزگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، ایجاد نشاط اجتماعی در آستانه عید ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام و حضرت امام جعفر صادق (ع) را یکی از اهداف اصلی جشنواره انگور برشمرد و اظهار کرد: شور و نشاط اجتماعی تاثیر زیادی در جذب نگاه نوجوان و جوانان ایران زمین به برنامه‌های درون مرزی و دوری از برنامه‌های برون مرزی دارد.

وی جشنواره انگور را فرصتی برای ایجاد نشاط و شادابی توام با انتقال فرهنگ‌های بین نسلی عنوان کرد و افزود: يكی ديگر از اهداف برپايی اين جشنواره، معرفی استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری منطقه و نشان دادن تنوع‌های موجود در استان چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند تاثیر به سزایی در گسترش دامنه تاثیرات گردشگری کشاورزی و اقتصاد آن در منطقه داشته باشد و همچنين رونق اقتصاد شهری و جذب گردشگری کشاورزی از ديگر اهداف برپايی جشنواره انگور است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری تجلیل از کشاورزان پیشرو در کشت انگور را از دیگر برنامه‌های جشنواره انگور دانست.

برزگر با اشاره به اينكه باید در اجرای جشنواره‌ها در چهارمحال و بختیاری نگاه به رونق اقتصاد شهری داشت، تصریح کرد: جشنواره‌های انگور و جشنواره‌های مشابه می‌توانند با  ارتباط با بخش اقتصادی  و اشتغال ارزش دوچندان پیدا کنند.

وی تاثیر جشنواره‌هایی چون انگور را مثبت عنوان کرد و ادامه داد: اميد است در بحث اشتغال‌زایی، جشنواره‌های کشاورزی شغل پایدار ایجاد کنند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص انواع برنامه‌های فرهنگی جشنواره انگور، اظهار داشت: در اجرای برنامه‌ها به قشرهای مختلف جامعه توجه شده است تا رضایت آن‌ها جلب شود.

برزگر اضافه کرد: همچنین به منظور بهره‌برداری اقتصادی از محصول کشاورزی اصلی منطقه و به ویژه شهر گهرو راه‌اندازی کارگاه‌هایی برای فرآورده‌های انگور را در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در نمایشگاه جانبی  تولید نان محلی، تولید فرآورده‌های کشاورزی و انگور و صنایع دستی نیز دایر خواهد بود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره انگور صبح روز دوشنبه نهم مهرماه در شهر گهرو و پارک تاکستان از توابع شهرستان کیار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 55280

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55280/برگزاری-اولين-جشنواره-انگور-چهارمحال-بختياری-شهر-گهرو

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir