کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار رشيد اسلام شهيد ايرج آقابزرگی:

يک روز دشمن، دشمن دنياست و یک روز دشمن، دشمن نفس است

3 مرداد 1403 ساعت 0:05

برادران‌ و خواهران عزيز اگر توانستیم شاكر و شكرگزار نعمت‌های خداوند متعال باشيم آن‌وقت است كه به مقصد و مقصود خواهيم رسيد و رسد آدمى كه به‌جایی كه به‌جز خدا نبيند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، سردار رشید اسلام شهید ایرج آقابزرگی وصیت‌نامه خود می‌نگارد:
 
ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان‌مرصوص
 
خدایا تو را شکر که به ما توفیق شرکت در میان یاران حسین (ع) را دادی و بما اجازه حضور در میان یاران اباعبدالله را دادی.
 
خدایا!
 
با شهادت به یگانگی و وحدانیت تو و شهادت به اینکه محمد (ص) بنده و فرستاده تو است و شهادت به اینکه علی حجت و ولی تو است، از تو می‌خواهم که خودت را به من بشناسانی، زیرا اگر تو را نشناسم رسولت را نخواهم شناخت و از تو می‌خواهم که رسولت را به من بشناسانی زیرا اگر حجت و ولی‌ات را نشناسم در دین خود گمراه خواهم شد.
 
خدایا!
 
مرا در دین خودم سرگردان نفرما و همه ما را به صراط مستقیم رهنمون فرما. با درود بر خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی (ص) و جانشینان آن حضرت از مولای متقیان تا حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) و نائب برحقش امام امت خمینی کبیر رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و درود و سلام بر شهیدان صدر اسلام تا کربلای حسینی و تا کربلای خمینی و تا کربلای هفتم تیر و کربلاهای مکرر ایران و سلام و درود بر خانواده‌های معظم شهدا امت حزب‌الله.
 
ای امت حزب‌الله من به‌عنوان یک فرد حقیر از همگی شما عذرخواهی کرده و توجه شمارا به چند نکته که شاید پارها شنیده باشید جلب می‌کنم.
 
و از شما می‌خواهم که برای همگی ما دعا کنید:
 
در قرآن کریم می‌فرماید: که (انا هدینا سبیل اما شاکراواما کفورا) یعنی اینکه‌ای مردم ما راه را به شما نشان دادیم حال شما می‌خواستید شاکر و شکر گذار باشید و یا کفر ورزید و طغیان گر باشید.

خوب اگر قدری در این آیه تفکر کنیم به چند نکته برخورد می‌کنیم که: راه چیست و منظور از سبیل در آیه چیست و یا شاکر چه کسی است و چگونه می‌توانیم شاکر باشیم و یا کافر کیست و نشانه‌های کافر چه است؟
 
بله عزیزان اگر قدری به خود آییم می‌توانیم جواب همگی این‌ها را پیداکرده و خودمان را در خط شاکران قرار دهیم خدایا راه راست را چگونه می‌توان پیدا کرد و چگونه می‌توان در این راه ثابت‌قدم ماند که به نظر من حقیر راه راست همین خط امام است که سبیل الله است و هر فردی که در این خط قرار گرفت رستگار است و هر فردی که رستگار شد خدا هم از او راضی خواهد شد و سرانجام با نوشیدن شربت گوارای شهادت در فردوس اعلی سکنی برمی‌گزیند.
 
 خدایا!
 
چگونه می‌توان تو را شکر کرد و با توجه به اینکه اگر خواهم تو را شکر کنم با همان زبانی که توبه من داده‌ای باید تو را شکر کنم و اصلاً همه‌چیز من از توست. پس چگونه و با چه قدرتی تو را شکر کنم و تنها می‌توانم بگویم:
 
 (سبحان ربی الا علی وبحمده)
 
بله برادران و خواهران عزیز اگر توانستیم شاکر و شکرگزار نعمت‌های خداوند متعال باشیم آن‌وقت است که به مقصد و مقصود خواهیم رسید و رسد آدمی که به‌جایی که به‌جز خدا نبیند؛ و بالاخره کفور کیست؟ کافر به معنی پوشانده است آیا می‌توان حق را با باطل پوشانید آیا می‌توان نعمت‌های الهی را نادیده گرفت آیا می‌توانید قدرت و عظمت خداوند را نادیده گرفت آیا می‌توان انقلاب اسلامی را نادیده گرفت و علیه آن توطئه کرد آیا می‌توان پا روی خون شهیدان گذاشت آیا می‌توان تا ابد ظلم کرد و مظلوم را تحت‌فشار قرارداد جواب این سؤال‌ها با خود شما باشد زیرا که انسان آزاد آفریده‌شده است و هر کاری که بخواهد می‌تواند بکند البته اگر توجه به قیامت و معاد داشته باشد که فرموده: (کل نفس ذائقه الموت) هر نفسی طعم مرگ را می‌چشد و هر فردی به کام مرگ فرو خواهد رفت.

ای انسان تو از چه مغرور شده‌ای تو از چه کفر می‌ورزی و به خود آیی و در خودت قدری اندیشه کن که فرمود هرکه خود را شناخت خدا را شناخت.

بله‌ای انسان راه راست و صراط مستقیم است که این‌همه زحمت دارد و رنج و بلا دارد امتحان‌های بسی دشوار دارد و به قول شهید عزیزی هرکه خط دارد دشمن دارد و هر که خدا را خواست دشمن دارد و هر که کمال مطلق را خواست دشمن دارد که این دشمن‌ها هرکدام به صورتی ظاهر می‌شوند.

یک روز دشمن، دشمن دنیاست و یک روز دشمن، دشمن نفس است. که دشمن نفس کشنده‌تر از دشمن دنیاست و باید از شر دشمن نفس به خدا پناه برد؛ و از شر نفس و از شر شیطان رجیم که فرموده‌اند (و ما ابرو من نفسیان نفس لامارات به سوءالاما رجم ربی) بله به خدا پناه می‌برم از شر شیطان رجیم اگر انسان بتواند نفس خود را سرکوب کند دیگر هیچ مسئله‌ای برای او نیست.

دیگر دنیا را اعتباری نیست دیگر زندگی را لذتی نیست دیگر این خانه برای او تنگ است واو در آرزوی پرواز از این قفس است و تنها دلیل که در این دنیا برای ماندن خود می‌داند
 
(الدنیا مزرعه الاخره) می‌باشد. بله این است که تحمل می‌کند دنیا را در حال کشت عمل صالح تا در آخرت درو کند و رستگار شود؛ و در آن روز که به جزء عمل صالح نخواهند عمل صالح داشته باشد به حضور حق‌تعالی عرضه نماید و روسفید و سربلند باشد و معرف یک مسلمان واقعی و نمونه که ندای او در دنیا - (اشهد ان لا اله الاالله) و محمد رسول‌الله (ص) و علی ولی‌الله (ع) است.
 
ای برادر و خواهر بیایید قدری موقعیت خودمان را بررسی کنیم و بدانیم در چه موقعیتی هستیم و چه باید بکنیم. بله انقلابی شد و رژیمی تغییر کرد و اسمی عوض شد و ما را چه به این کارها! آیا این درست است؟ آیا خدا را خوش می‌آید؟ آیا انسانیت همین است؟ خوب شاید فکرها و تصورها متفاوت باشد ولی برای من نبوده است و خودم را تا سرحد کوشش خود مسئول می‌دانم هم در مقابل انقلاب و امام و اسلام و قرآن و جنگ و تعالی مملکت بله عزیزان تا آنجا که رمق در بدن داشتم از خدای خود خواستم که در این امور ثابت‌قدم باشم و در پشت سر رهبرم حرکت کنم و بتوانم قدری از مسئولیت سنگین را که خون شهدا بر دوشم نهاده شاید بکاهم، اما
 
 شما ای عزیزان!
 
 اگر صراط مستقیم می‌خواهد اگر تعالی در دنیا و آخرت می‌خواهید اگر رضایت خدا و رسول و ائمه را می‌خواهید در خط امام قرار بگیرید و در این راه ثابت‌قدم باشید و هیچ‌وقت این عزیز مرد را تنها نگذارید که خدا و رسول خدا و ائمه (ع) از دست شما ناراحت خواهند شد زیرا که اولی لامرمنکم می‌باشد؛ و گفته‌های او لازم‌الاجرا می‌باشد به‌هرحال خود شما بهتر میدانید؛ و بیشتر از من درک می‌کنید اما در امور جنگ یا بهتر بگویم جهاد مقدس ما اگر بخواهیم فروغ دین را عمل کنیم در مقابل جهاد که رسیدیم چه باید بکنیم باید فقط ندای جهاد سر بدهیم یا حرکت کنیم و با سلاح و صلاح به‌پیش برویم تا جهاد معنی در پیشمان پیدا کند و متوجه این عمل مقدس بشویم؛ و برای این بود که راه را برگزیدم و حرکت کردم و رفتم و هجرت کردم و جنگیدم و به لطف خدا به‌منظور و مقصود اگر خدا بخواهد رسیدم و حالا خود میدانید و خدای خود اگر احساس مسئولیت می‌کنید؛ و طلب سعادت دنیا و آخرت هستید.

شمارا به صبر و استقامت و بردباری دعوت می‌کنم. که باهم متحد باشید و رضایت حق طلبید و از خدا بخواهید که برای سعادت و تعالی و رسیدن به هدف و در آخر می‌گویم که فرزندم محمدمهدی را بر سر قبرم شب‌های جمعه رها کنید تا بر سر قبرم بازی کند که بفهمد که پدرش برای چه و در چه راهی به شهادت رسیده است. واو را طوری تربیت کنید که سرباز امام زمان (عج) شود و درراه خدا به جهاد با دشمنان اسلام برخیزد.

هرکس که طلبی از من دارد به پدرم مراجعه کند و از او بگیرد و هر که را از او طلبکار هستم او را حلال می‌کنم؛ و از همگی التماس دعا دارم امیدوارم که خداوند اسلام را بر کفر پیروز گرداند و ظهور امام زمان (عج) را نزدیک گرداند؛ و امام امت را تا ظهور آقا مؤید و منصور بدارد و به خانواده‌های شهدا صبر عنایت بفرماید.
والسلام علیکم ورحمه وبرکاته
 
30/9/65 ساعت 10 صبح یک روز قبل از عملیات.
 
برادر حقیر و کوچک شما ایرج آقابزرگی

انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 55039

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55039/يک-روز-دشمن-دنياست-یک-نفس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir