کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهرکرد:

امنیت زوار اربعین به بهترین شکل تامین شود

10 شهريور 1402 ساعت 15:00

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: لازم است کشور عراق نسبت به ایمنی جاده‌های پر خطر کربلا اقدامی کند که امنیت زوار تامین شود.


به گزارش«جهانبین نیوز»، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: هم زمان با اربعین زائران زیادی از این استان و دیگر استان‌ها در سراسر کشور به کربلا و نجف سفر کرده‌اند که با میزبانی شایسته عراقی‌ها مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه جاده‌های عراق منتهی به حرمین شرفین و نجف اشرف بدون علائم راهنمایی و رانندگی و نظارت بر تردد خودروها است گفت: این جاده‌ها خطرات زیادی برای مسافران ایجاد کرده است و باید دولت عراق در این باره تدبیر کند.

حجت الاسلام فاطمی با اذعان بر اینکه متأسفانه عده‌ای از زائران دچار حادثه تصادف در این مسیر شده‌اند بیان داشت: لازم است کشور عراق نسبت به ایمنی جاده‌های پر خطر کربلا اقدامی کند که امنیت زوار تامین شود و در سال آینده در اربعین چنین مشکلات برای زائران به وجود نیافتد.

وی تاکید کرد: لازم است زائر سرای ایرانی‌ها در مسیر جاده کربلا ساخته شود که زائران ایرانی مشکلی برای مکان و پذیرایی نداشته باشند و هزینه‌های سفر آنها کاهش داده شود.

حجت الاسلام فاطمی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به مراسم‌های ختم اشاره کرد و گفت: بعد از شیوع کرونا این موضوع فراموش شده و چگونگی برگزاری مجالس ختم به نوعی تغییر کرده و زیبنده اسلام نیست.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 54994

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54994/امنیت-زوار-اربعین-بهترین-شکل-تامین-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir