کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل صنایع سیمان شهرکرد خبر داد:

تولید روزانه بیش از ۳۰۰۰ تن کلینکر در کارخانه سیمان شهرکرد

8 شهريور 1402 ساعت 8:29

مدیرعامل صنایع سیمان شهرکرد گفت: کارخانه سیمان شهرکرد ظرفیت تولید روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول کلینکر را دارد.


به گزارش «جهانبین نیوز»، مرتضی رهنما شب گذشته در نشست خبری تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: در سال ۷۹ مجوز تاسیس صنایع سیمان شهرکرد اخذ و این کارخانه در سال ۸۷ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: کارخانه سیمان شهرکرد ظرفیت تولید روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول کلینکر را دارد.

مدیرعامل صنایع سیمان شهرکرد ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول ۵ هزار و ۵۰۰ تن است که مابقی آن در درجه حرارت ۱۴۰۰ درجه تبدیل به بخار و گاز می‌شود.

رهنما گفت: ۸۰ درصد مواد اولیه سنگ معمولی، خاک و آهک است که از کوه نزدیک کارخانه تامین می‌شود.

وی یادآور شد: محصول بسیار با کیفیتی در کارخانه سیمان شهرکرد تولید می‌شود و کلینکر تولیدی برند معتبری در کشور است.

مدیرعامل صنایع سیمان شهرکرد بیان داشت: ۳۱۰ نفر با تحصیلات مختلف در مجموعه سیمان شهرکرد در حال فعالیت هستند.

رهنما با اشاره به اینکه حمل ۵ هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه و ۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول باعث تردد مستقیم ۱ هزار و ۱۸۰ ماشین ده تنی در کارخانه سیمان می‌شود اضافه کرد: ۷۷ کارخانه سیمان در کل کشور وجود دارد که عموماً همچون سیمان شهرکرد تولید روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن دارند.

مدیرعامل صنایع سیمان شهرکرد با بیان اینکه کیش، اصفهان و… از محصول سیمان شهرکرد استفاده می‌کنند اذعان داشت: امسال ۴۱۲ هزار تن صادرات از کارخانه سیمان شهرکرد انجام شده است.

وی بیان داشت: هزینه حمل و نقل جاده‌ای و دریایی افزایش چشمگیری داشته است و ۱.۵ مگاوات برق در کنار تولید سیمان از طریق انرژی خورشیدی تولید می‌شود.

رهنما خاطرنشان کرد: در آینده توسعه نیروگاه خورشیدی یکی از برنامه‌های کارخانه در آینده است و باید تلاش کنیم کیفیت محصول افزایش و قیمت آن کاهش یابد.

مدیرعامل صنایع سیمان شهرکرد با تاکید بر اینکه از سه سیلوی بزرگ سیمان استفاده می‌کنیم، رکود در بخش تولید جدید وجود دارد که این موضوع به وضعیت کل دنیا برمی‌گردد ادامه داد: در حال حاضر رکود در مصرف سیمان در جهان وجود دارد.

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان از خاک و آهک برداشت می‌کند در دستگاهی به اسم سنگ‌شکن به قطعات چند سانتی تبدیل، سپس به محصولی پودر شکل تبدیل می‌شود و در ادامه با انجام فعل و انفعالات شیمیایی و فیزیکی به محصول سیمان و سپس کلینکر تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ ج


کد مطلب: 54985

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54985/تولید-روزانه-بیش-۳۰۰۰-تن-کلینکر-کارخانه-سیمان-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir