کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری خبر داد:

حمایت صندوق کارآفرینی امید از بیش از ۳۰۰۰ طرح در چهارمحال و بختیاری

6 شهريور 1402 ساعت 7:30

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق طی دو سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرد.


پژمان نوروزی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: طی دو سال گذشته بالغ‌بر ۳ هزار ۱۷۳ فقره تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه در سطح استان در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، خدمات، صنایع دستی، فعالیت‌های گلیم بافی و پوشاک پرداخت شده و اشتغال بالغ‌بر ۴ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

وی مدل صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را بانک عاملی عنوان کرد و گفت: طرح‌ها پس از جمع‌بندی در دستگاه‌های اجرایی طرف تفاهم‌نامه در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و نهایتاً جهت بررسی، اخذ تضامین و پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی معرفی می‌شوند و پرداخت‌ها نیز در این صندوق به‌صورت مرحله‌ای بنا به پیشرفت پروژه و با نظارت‌های قبل، حین و پس از پرداخت صورت می‌گیرد.

نوروزی بیان داشت: یکی از برنامه‌های صندوق در سال جاری دیجیتالی شدن و الکترونیکی کردن فرایند افتتاح حساب تا پرداخت تسهیلات صندوق در قالب سامانه است به نحوی که فرآیند امور دیجیتال و تسهیلات صندوق با آسان‌ترین روش انجام شود و به همین منظور نرم افزارهای کاربردی و سامانه‌هایی را ایجاد کردیم که از این طریق فرایند افتتاح حساب تا اعطای تسهیلات به شکل سامانه‌ای انجام پذیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون پرداخت تسهیلات ضروری صندوق کارآفرینی امید بر بستر اینترنت انجام می‌شود و پرداخت طرح‌های اشتغال‌زا هم به زودی صرفاً از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.

نوروزی گفت: یکی از برنامه‌های دیگر صندوق اجرای طرح روستای نوفن است، طرح روستای نوفن از ورود دانش و فناوری به اقتصاد روستا و تولیدات کشاورزی حمایت ویژه تسهیلاتی می‌کند و در نهایت نه‌تنها موجب افزایش بهره‌وری محصولات و امنیت غذایی کشور می‌شود بلکه در مهاجرت معکوس به روستاها نیز نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: به موجب مصوبات سفر دور اول ریاست محترم جمهور به این استان سهم صندوق ۶۶۴ میلیارد ریال بود که از میزان ۸۰ درصد معادل ۵۳۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سفر استانی رییس‌جمهور به استان در سال گذشته ۶ هزار درخواست مردمی برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی شد خاطرنشان کرد: در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به ۲۹۵ متقاضی پرداخت شده است که زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر را فراهم کرد.

نوروزی گفت: در هفته دولت تعداد ۱۰ واحد تولیدی و خدماتی با تسهیلات پرداخت شده بالغ‌بر ۱۴۲۱۰۰ میلیون ریال که باعث ایجاد ۶۳ فرصت شغلی شد به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 54953

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54953/حمایت-صندوق-کارآفرینی-امید-بیش-۳۰۰۰-طرح-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir