کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو در چهارمحال و بختیاری تامین شد

28 مرداد 1402 ساعت 7:20

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو برای توزیع در استان تامین و خریداری شد.


به گزارش جهانبین نیوز محسن مهدوی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیش از یک هزار تن بذور گندم و جو برای توزیع در استان تامین و خریداری شد.

وی افزود: از این میزان بذور خریداری‌ شده یک هزار تن خریداری شده که ۳۲۳ تن آن گندم آبی و ۶۷۰ تن جو آبی است، روند خرید بذور همچنان ادامه دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه خرید کل بذر گندم آبی حدود ۴۰۰ تن و جو آبی یک هزار تن تعیین‌ شده که این میزان در طبقات سه‌گانه بذری شامل، طبقات پرورشی، مادری و گواهی ‌شده است.

مهدوی ارقام تحت کشت مزارع بذری گندم آبی را پیشگام و کشت مزارع بذری جو آبی را سهند، انصار، آرتان، آبیدر و مهتاب عنوان کرد.

وی عنوان کرد: در زمینهٔ تولید بذر در چهارمحال و بختیاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان بخش  دولتی با دو سایت بوجاری تجهیز با دستگاه گراویته و سم‌زن دیسکی در سطح استان فعال است و خرید بذر را زیر نظر مرکز تحقیقات، استان کنترل و نظارت انجام می‌دهند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از نمونه‌برداری و کسب مجوز و تایید لازم بذور یاد شده پس از بوجاری، ضدعفونی توسط کارگزاران توزیع در سراسر استان انجام و در پاییز سال جاری در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 54878

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54878/بیش-یک-هزار-تن-بذر-گندم-جو-چهارمحال-بختیاری-تامین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir