کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر آب، خاک و امور فنی مهندسی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

هشت پرو‌ژه انتقال آب كشاورزی در چهارمحال و بختیاری در انتظار سرمايه‌گذار بخش خصوصی

15 مرداد 1402 ساعت 10:12

مدیر آب ‌و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: آمادگی جهت واگذاری اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب كشاورزی استان به بخش خصوصی، وجود دارد.


به گزارش جهانبین نیوز، غلامرضا ذاکری صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب كشاورزی با هدف افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی برای دو هزار نفر به بخش خصوصی وجود دارد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هشت پروژه تأمین و انتقال آب به اراضی کشاورزی و احداث شبکه فرعی آبیاری در سطحی حدود چهار هزار و 720 هکتار در دست اجرا دارد که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را داشته و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

مدیر آب ‌و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح‌ها شامل احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان در سطح دو هزار و 700 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دوراهان در سطح 400 هکتار و تأمین و انتقال آب به اراضی سرچاه و دوازده امام در سطح 600  هکتار هستند.

ذاکری عنوان کرد: تأمین و انتقال آب به اراضی گاوتوت در سطح 350 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دره گله گرد در سطح 60 هکتار، تامین و انتقال آب به اراضی دهند سفلی در سطح 250 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی چلو سرمور در سطح 190 هکتار و تأمین و انتقال آب به اراضی بوگر در سطح 170 هکتار از دیگر طرح‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: هشت طرح در سطحی حدود 4 هزار و 700 هکتار در دست اجرا است، برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر آب ‌و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اجرای طرح‌های قابل‌ واگذاری، ز مینه اشتغال 2 هزار نفر را به ‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به‌ صورت حداقل سالیانه 60 هزار تن دارد.

ذاکری بیان کرد: این هشت طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای 50 درصد در دست اجرا است که دارای تخصیص آب در مجموع حدود دو هزار و 400 لیتر بر ثانیه است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های نیمه ‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باهدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجرا است که به‌دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 54767

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54767/هشت-پرو-ژه-انتقال-آب-كشاورزی-چهارمحال-بختیاری-انتظار-سرمايه-گذار-بخش-خصوصی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir