کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

تئاتر و گرافیک به رشته‌های هنرستان هنرهای زیبا چهارمحال و بختیاری اضافه شد

29 تير 1402 ساعت 19:03

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هنرستان هنرهای زیبا در استان، امسال در رشته‌های تئاتر، گرافیک و سینما هنرجو می‌پذیرد.


به گزارش جهانبین نیوز شهرام فرجی عصر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اضافه شدن دو رشته تحصیلی جدید به مجموع رشته‌های فعال در هنرستان هنرهای زیبای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این آموزشگاه امسال در رشته‌های تئاتر، گرافیک و سینما هنرجو می‌پذیرد.

وی افزود: در هنرستان هنرهای زیبای چهارمحال و بختیاری که از سال 1400 فعالیت خود را در شهرکرد آغاز کرده است، 15 هنرجوی رشته سینما مشغول به تحصیل هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش رشته‌های تحصیلی و گسترش فعالیت‌های آموزشی این هنرستان ازجمله اولویت‌های در نظر گرفته شده برای جذب بیشتر علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های هنری است.

فرجی عنوان کرد: به همین منظور با فراهم شدن امکان پذیرش هنرجو در رشته‌های تئاتر و گرافیک در سال تحصیلی جدید، امید می‌رود زمینه مناسبی برای پرورش استعدادهای هنری در چهارمحال و بختیاری مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: تدریس دروس تخصصی این هنرستان را جمعی از هنرمندان استانی بر عهده ‌دارند و با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی آموزشی لازم برای تدریس دروس عمومی به این هنرستان معرفی می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ظرفیت پذیرش هنرجو در هر یک از رشته‌های تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا را 30 نفر اعلام و اضافه کرد: پذیرش هنرجو در این هنرستان آزاد است و در صورت افزایش متقاضیان و تکمیل ظرفیت، آزمون ورودی برای پذیرش هنرجو برگزار می‌شود.

فرجی تصریح کرد: دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند به تحصیل در هنرستان هنرهای زیبا می‌توانند پس از پایان دوره اول متوسطه، برای نام‌نویسی در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به این هنرستان و یا آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شهرستان شهرکرد مراجعه کنند.

وی افزود: پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در این عرصه، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی و بومی، آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، مُیسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به آموزش هنر و پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه از اهداف راه‌اندازی هنرستان‌های هنر زیبا در استان است.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 54626

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54626/تئاتر-گرافیک-رشته-های-هنرستان-هنرهای-زیبا-چهارمحال-بختیاری-اضافه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir