کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

توانمندسازی و ایجاد روحیه امید و خودباوری وظیفه اصلی بهزیستی است

24 تير 1402 ساعت 13:53

مدیکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: کار بهزیستی فقط پرداخت مالی نیست، بلکه عمده فعالیت ما بحث توانمندسازی و ایجاد روحیه امید، نشاط و خودباوری است.


به گزارش جهانبین نیوز علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار بهزیستی فقط پرداخت مالی نیست، بلکه عمده فعالیت ما بحث توانمندسازی و ایجاد روحیه امید، نشاط و خودباوری است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای برنامه هنر درمانی در سال ۱۴۰۱ برای تسهیل‌گران و درمان‌گران این سازمان بیان داشت: این کار با اعتبار ۹ میلیارد ریال انجام شد، بعد از برگزاری این برنامه شاهد تأثیرات بسیاری بودیم و امروز شاهدیم مددجویی که روزی از انجام بسیاری از کارها ناتوان بود می‌تواند تولیدات هنری داشته باشد و به خودباوری رسیده‌اند.

نصیری ادامه داد: حجم و نوع کار در بهزیستی هم از نظر تعداد و هم از نظر نوع فعالیت بالا است و نیاز است همه به یاری این سازمان بیایند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی قریب به ۵۴ فعالیت اصلی دارد و ۱۵۳ وظیفه اصلی را پیگیری می‌کند که در ۵۱۵ مرکز خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از حمایت این سازمان از ۱۰۵ هزار مددجو در سال ۱۴۰۱ خبر داد و عنوان داشت: ۲۳ هزار و ۲۵۶ مستمری‌بگیر در این سازمان وجود دارد.

نصیری خاطرنشان کرد: در بهزیستی هم در بخش دولتی و هم در بخش غیردولتی ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند و اقدامات در این سازمان به‌صورت عمومی یا پیشگیرانه و تخصصی هستند.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد اذعان داشت: این اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی یکی از وظایف مهم بهزیستی در این استان است و این سازمان با برنامه‌ریزی اقدامات تخصصی در سطح اولیه، ثانویه و درمان دارد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد و عنوان داشت: به دنبال تهیه و تدوین آموزش‌ها و ارائه آن‌ها در گروه‌هایی در این فضا برای مردم هستیم.

وی از آمادگی مشاوران بهزیستی در مرکز «صدای مشاور» خبر داد و افزود: شماره ۱۴۸۰ آماده است به مردم از اقصی نقاط استان مشاوره رایگان ارائه دهد.

نصیری با اشاره به آموزش ۲ هزار و ۵۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱ در این استان بیان داشت: در این مدت دوره‌ها و کارگاه‌های متفاوتی برگزار و در آن‌ها زمینه مواجه مردم با آسیب‌های اجتماعی فراهم شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به غربالگری شنوایی بعد از تولد اشاره و گفت: افراد مشکوک به کم‌شنوایی و ناشنوایی به مراجع مربوطه ارجاع داده شدند و برای افرادی که نیاز دارند کاشت حلزون به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی از انجام سنجش تنبلی چشم برای ۳۸ هزار نفر در این استان خبر داد و یادآور شد: افراد مشکوک به بیماری به حوزه‌های بالادستی ارجاع داده شدند.

نصیری با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در این استان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۳ از اقصی نقاط استان از خدمات این اورژانس بهرمند شوند و گزارشات خود در زمینه بحران‌های اجتماعی، فردی و روانی همچون کودک‌آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری را در اختیار فعالان در این زمینه بگذارند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه هدف توانبخشی نابینایان، ناشنوایان، سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی هستند و در ۱۱۰ مرکز توانبخشی خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 54570

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54570/توانمندسازی-ایجاد-روحیه-امید-خودباوری-وظیفه-اصلی-بهزیستی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir