کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

رشد درآمدهای اختصاصی چهارمحال و بختیاری در سال جاری

20 تير 1402 ساعت 12:46

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: درآمدهای اختصاصی استان چهارمحال و بختیاری به 58 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که رشدی معاول 148 درصد دارد.


علی شهریارپور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز درخصوص اعتبارات استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آنچه در قانون بودجه امسال برای درآمدها و هزینه‌های استان پیش‌بینی شده است، در جمع منابع اعم از منابع عمومی، اختصاصی و واگذاری‌های استان 2 هزار و 143 میلیارد تومان است که افزایش پیدا کرده.

وی افزود: جمع منابع استان چهارمحال و بختیاری از یک هزار و 774 میلیارد تومان به 2 و 143 میلیارد تومان افزایش یافته و این یعنی رشد اعتبارات 20.77 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: درآمدهای عمومی استان 2 هزار و 8 میلیارد تومان است که رشد 34 درصدی را نسبت به سال گذشته دارا است.

شهریارپور عنوان کرد: درآمدهای اختصاصی استان چهارمحال و بختیاری به 58 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که رشدی معاول 148 درصد دارد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای در چهارمحال و بختیاری برای سال گذشته رقم 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود امسال در قانون پیش‌بینی نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مصارف بودجه در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای است، آنچه که مبنای توزیع اعتبارات قرار می‌گیرد جداول قانون بودجه است.

شهریارپور بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری از 534 میلیارد تومان در سال 1401 به رقم 712 میلیارد و 900 میلیون تومان در سال 1402 افزایش پیدا کرده است، درصد افزایش این اعتبارات در استان 33.3 درصد است.

وی تاکید کرد: 15 هزار میلیارد تومان اعتبارات ردیف محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است که این مبلغ در سرجمع اعتبارات گنجانده شده اما توزیع استانی آن هنوز صورت نگرفته و سهم استان‌های مختلف ازجمله چهارمحال و بختیاری بعدا مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان درمجموع از یک هزار و 168 میلیارد تومان در سال گذشته به یک هزار و 680 میلیارد تومان در سال 1402 افزایش پیدا کرده است و از رشدی معادل 43.87 درصد برخوردار است.

شهریارپور اظهار داشت: اعتبارات دو‌سوم 3 درصد نفت امسال برای چهارمحال و بختیاری 494 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته که 205 میلیارد تومان بوده 140 درصد رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات قانون استفاده متوازن استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری 642 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته 45.9 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از محل اعتبارات توازن برای هر کدام از نمایندگان استان مبلغ 25 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و این رقم به ازای هر نماینده به ضرر استان‌هایی چون چهارمحال و بختیاری است که تعداد نمایندگان کمتری دارند.

شهریارپور عنوان کرد: در مجموع هم در اعتبارت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هم در اعتبارات هزینه‌ای سهم چهارمحال و بختیاری از متوسط کشور کمتر نیست و در کل از یک هزار و 700 میلیارد تومان به 2 هزار و 393 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 54520

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54520/رشد-درآمدهای-اختصاصی-چهارمحال-بختیاری-سال-جاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir