کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

وجود بیش از 1000 هکتار بافت فرسوده در چهارمحال و بختیاری

18 تير 1402 ساعت 10:58

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک هزار و 826 هکتار بافت ناکارآمد از نوع فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و تاریخی در استان وجود دارد.


حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: سهمیه چهارمحال و بختیاری از طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال، احداث 40 هزار واحد مسکن شهری و 14 هزار مسکن روستایی در حوزه شهری، روستایی، خودمالکی و بافت فرسوده در استان است.

وی افزود: خوشبختانه با اجرایی شدن روند تکمیلی توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تعدادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از خردادماه سال آینده به متقاضیان تحویل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد زمین مورد نیاز کل طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین شده و طی دو سال گذشته اداره کل راه  و شهرسازی استان در سطح کشور برای تامین زمین حائز رتبه برتر است.

مقصودی عنوان کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن 83 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 20 هزار نفر تایید نهایی شدند و 15 هزار و 500 نفر آورده اولیه 40 میلیون تومانی را واریز کردند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای احداث 27 هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری تامین زمین صورت گرفته و احداث 15 هزار واحد وارد مرحله اجرا شده است، در شهرهای شهرکرد، بروجن و فرخشهر به صورت انبوه‌سازی و در سایر شهرها در قالب گروه‌های دو یا سه نفره و با مدیریت خود متقاضیان اجرا می‌شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آنچه بسیار حائز اهمیت است، همراهی و مشارکت بیشتر مردم در تکمیل طرح نهضت ملی مسکن است و اگر این مشارکت به همین شکل افزایش یابد؛ پیشرفت طرح چند برابر می‌شود.

مقصودی درخصوص بافت ناکارآمد شهری، بافت فرسوده و بازآفرینی شهری بیان کرد: بیش از یک هزار و 826 هکتار بافت ناکارآمد از نوع فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و تاریخی در استان وجود دارد که بیشترین میزان اراضی بافت فرسوده مربوط به شهرستان‌های شهرکرد و بروجن است.

وی تاکید کرد: برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد 34 پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان در استان تعریف شده و در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال گذشته 102 متقاضی برای بهسازی و بازسازی 432 واحد مسکونی در بافت ناکارآمد برای دریافت تسهیلات 350 میلیون تومان با سود 9 درصد به بانک معرفی شدند.

مقصودی اظهار داشت: کل اعتبارات واگذار شده در قالب تسهیلات به این تعداد متقاضی 148 میلیارد تومان است و مقرر شد میزان یک هزار و 600 تن قیر رایگان در سال 1401 با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به منظور آسفالت معابر با مساحت حدود 300 هزار مترمربع به شهرداری‌های شهرهای تابعه استان که دارای محدوده بافت ناکارآمد شهری باشند، تخصیص داده شود.

وی افزود: در سال 1401 طرح جامع تعدادی از شهرهای استان شامل سامان، فرخشهر، جونقان و بروجن پس از تشکیل جلسات متعدد با مشاور، اعضا کمیته‌های فنی و نمایندگان شهراری‌ها و بررسی طرح‌های توسعه شهری با شاخص‌های مورد نظر ارائه شده توسط مشاور، به تصویب نهایی رسیده و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین طرح جامع شهرهای شهرکرد و فارسان نیز در حال بررسی است و در سال آینده ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 54490

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54490/وجود-بیش-1000-هکتار-بافت-فرسوده-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir