کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اصحاب رسانه باید جرات قلم زدن را داشته باشند

13 تير 1402 ساعت 11:29

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اصحاب رسانه باید جرات قلم زدن را داشته باشند، این جرات زمانی تحقق پیدا می‌کند که مسؤولان تحمل و ظرفیت خود را بالا ببرند.


به گزارش جهانبین‌نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری و آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ابوذر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در روایت آمده چهار روز به عنوان روزهای برجسته معرفی شده‌اند که شامل عید قربان، عید فطر، روز جمعه و عید غدیر هستند.

وی افزود: عید غدیر در بین اعیاد ذکر شده چون ماهی درخشنده است تشیع هر چه دارد و هر چه بخواهد به آن دست یابد باید از عید غدیر بهره ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زندگی ما باید بر محور ولایت باشد کمااینکه اگر این‌گونه نباشد زندگی‌مان تباه می‌شود.

نکونام عنوان کرد: هر چه می‌توانیم باید حق غدیر را ادا کنیم، در قلم زدن‌ها در بیان واقعیت‌های آن و نقشی که می‌تواند در جهان بشری ایفا کند و تمدن اسلامی را شکل دهد با قلم‌های شیوا، روان، کارهای هنری و... این حق را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوعی که باید در نگاه اول و در دل اصحاب رسانه باشد این است که در چیزی که به آن علم ندارد وارد نشود و قلم نزند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: انسان در قبال هر آنچه که انجام می‌دهد در محضر خداوند باید پاسخگو باشند.

نکونام بیان کرد: در امر رسانه الگوپذیری از بیگانگان صحیح نیست، دنیا در الگوی رسانه‌ای خود موافقان و مخالفانی دارد اما وقتی نگاه کنیم مرکز اصلی همه آن‌ها دنیامحوری یا انسان محوری است.

وی تاکید کرد: سمت و سوی رسانه کشور باید مکتب باشد و از ایمان نشأت بگیرد نه اینکه دنباله‌رو محض بیگانگان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اصحاب رسانه باید جرات قلم زدن را داشته باشند، این جرات زمانی تحقق پیدا می‌کند که مسؤولان تحمل و ظرفیت خود را بالا ببرند این مهم هم در خطبه‌ها و هم در جلسات مختلف عنوان شده است.

نکونام ادامه داد: خبرنگاران اگر در جایی با بی‌صبری یا کینه‌توزی مواجه شدند نباید دست از مطالبه‌گری خود بردارند و در کنار حفظ منافع انقلاب خواسته‌های مردم را پیگیری نمایند.

وی عنوان کرد: اصحاب رسانه با عجله و بدون منبع اقدام به انتشار اخبار نکنند قلم زدن‌ها باید عالمانه باشد تا به ثمر برسد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مطالب خبری باید با ادبیاتی باشد که جاذبه، خیرخواهی، مهر و محبت در آن دیده شود، ادبیات نادرست، ناخواسته باعث موضع‌گیری نسبت به خبرنگار می‌شود.

نکونام اضافه کرد: ادبیات خبر به‌ جای نیش باید نوش باشد که این مهم مدنظر اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی بیان کرد: از آنجا که بحث خبر و رسانه از ایمان نشأت می‌گیرد نباید حزبی، جناحی، به قصد تخریب طرف مقابل و... باشد، جوانب مطلبی که قرار است نوشته شود باید بسنجیم و هر چیزی را نباید به رشته تحریر درآوریم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: گاهی برای جذب هوادار، مطرح شدن و...مطالبی نوشته می‌شود، این‌ها ضایعه است که نباید انجام شود.

نکونام تصریح کرد: همگی در خصوص جهاد تبیین رسالت داریم کمااینکه این روزها شاهدیم جایگاه آن پایین آمده است، مفهوم جهاد تبیین این است که داشته‌های خود را معرفی کنیم چیزی که دشمن درصدد کمرنگ کردن آن است.

وی یادآور شد: دشمن به دنبال آن است که جایگاه رسانه‌های ایرانی را کمرنگ کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به روز بودن مطالب خبری بسیار مهم است، حجاب و عفاف، زن، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی و اداری، مشکلاتی که دربرابر حرکت انقلاب قرار می‌گیرند، از نکات امروز جامعه و از ضروریات هستند که باید به آن پرداخته شود.

نکونام با اشاره به لزوم تقدیر از رسانه‌های پیشرو، مثبت‌اندیش، ترویج دهنده مکتب اهل بیت و...گفت: گاها دیده شده برخی تذکرات کوچک در فضای شخصی وارد فضای مجازی شده و به یک واقعه بزرگ تبدیل می‌شود، تذکر خصوصی به هر طریق بهتر از تذکر عمومی و در فضای مجازی است.

وی افزود: اگر این بایدها رعایت نشود خسارات زیادی دارد، آبروی افراد ضایع می‌شود، انگیزه‌ها به‌ویژه از مسؤولان گرفته می‌شود، ابتکار و خلاقیت از مدیران گرفته و چه بسا به ترک فعل‌ها منجر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر رسانه‌ها در کشور وجود نداشتند مشکلاتمان بسیار بیشتر بود، رسانه‌ها همچون ترمز نقش بازدارنده دارند و مقابل بسیاری از کج روی‌ها می‌ایستند.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 54441

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54441/اصحاب-رسانه-باید-جرات-قلم-زدن-داشته-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir