کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه:

حوادثی چون هفت تیر جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد

7 تير 1402 ساعت 11:22

استاد دانشگاه گفت: اين حادثه، حادثه كوچكی نبود، چنين حادثه‌ای در هر نقطه دنيا كافی است تا یک نظام فرو بریزد، اين همه اشخاص مؤثر، مهم، خوش فكر و مبارز به دست جنايتكاران تروريست در يک لحظه از بين می‌روند و نظام آن را تحمل می‌كند و از آن، وسيله‌ای برای استحكام هر چه بيش‌تر خود به وجود بياورد.


حجت‌الاسلام یاسین حسینی در گفتگو با جهانبین‌ نیوز اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰ می‌فرمايد: «يک جمله درباره حادثه هفتم تير عرض كنيم و آن اين است كه شايد از همه ابعاد متعددی كه اين حادثه داشت، اين بُعد جالب‌تر باشد كه اين حادثه، نشان داد كه ضربه‌های سهمگينی از اين قبيل هم حتی نمی‌تواند به استحكام بنای جمهوری اسلامی كه به ايمان و حضور مردم تكيه كرده است، خللی وارد كند.»
 
وی افزود: اين حادثه، حادثه كوچكی نبود، چنين حادثه‌ای در هر نقطه دنيا كافی است تا یک نظام فرو بریزد، اين همه اشخاص مؤثر، مهم، خوش فكر و مبارز به دست جنايتكاران تروريست در يک لحظه از بين می‌روند و نظام آن را تحمل می‌كند و از آن، وسيله‌ای برای استحكام هر چه بيش‌تر خود به وجود بياورد.
 
استاد دانشگاه ادامه داد: اين چيز شگفت‌آوری بود، اين بركت حضور و ايمان مردم، به بركت استحكام ساخت دروني نظام اسلامی بود و به فضل پروردگار، هميشه همين طور خواهد بود.
 
حسینی عنوان کرد: در همان زمان که حادثه هفت تیر به وقوع پیوست راديو بی‌ بی سی انگليس با همه پليدی ذاتی که داشت گفت: «آيت‌اللّه دكتر سيد محمد حسينی بهشتی، رهبر حزب جمهوری اسلامی، رئيس ديوان عالی كشور و عضو شورای رياست جمهوری، مردی خوش لباس، با چهره‌ای گيرا و پُر ابهت بود».
 
وی خاطرنشان کرد: بهشتی به عنوان يک نويسنده اسلامی درمسايلی از قبيل مفهوم دولت در اسلام و نيز نقش روحانيت در رابطه اسلام با مكتب‌های فكری جديد مطالب فراوانی نوشته است.
 
این استاد دانشگاه اضافه کرد: سال‌های اقامت وی درآلمان غربی به عنوان رهبر جامعه مسلمانان هامبورگ، به علت علم، لياقت و نظم فكری‌اش به عنوان يک روحانی بود.
 
حسینی بیان کرد: امام خمینی (ره ) درباره شهيد بهشتی فرمودند: "بهشتی، مظلوم زيست و مظلوم مُرد و خار در چشم دشمنان اسلام بود."
 
وی تاکید کرد: امروز با گذشت نزديک به چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمن هچنان به نهضت دشمنی خود ادامه داده و می‌دهد و ما وظيفه داريم دشمنان كه خودشان را به ‌وسيله‌ انواع و اقسام اقلام آرايشی رسانه‌ای و تبليغاتی بزک می‌كنند را بشناسيم.
 
این استاد دانشگاه افزود: از دیگر وقایع رخ داد در تیرماه می‌توان به حادثه‌ بمباران شيميايی سردشت، ترور شهيد صدوقی و حادثه‌ سقوط هواپيمای ايرباس بر روی خليج‌فارس اشاره کرد.
 
حسینی ادامه داد: امروز احتياج داريم دشمن را بشناسيم و خود را برای مواجهه در ميدان‌های جنگ سخت، نيمه سخت و جنگ‌های نرم آماده كنيم، اين پيام شهد است و پيام شهدا را بايد گرفت، اميدواريم که هيچ‌گاه در حفظ نظام و انقلاب اسلامی که ثمره خون شهداست شرمنده شهدا نشويم.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 54389

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54389/حوادثی-چون-هفت-تیر-جمهوری-اسلامی-ایران-بیمه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir