کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وصیت‌نامه شهید مهدی هادیان:

توصیه های یک شهید به مسئولین و بازاریان

7 تير 1402 ساعت 0:16

خون من كه از خون اباعبدالله رنگین‌تر نيست، اباعبدالله براى اسلام سر مبارک خود را داد و چرا من خونم را در اين راه ندهم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شهید مهدی هادیان فرزند کرم علی اول مرداد 1347 در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. دانش‌آموز اول متوسطه بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم اسفند 1363 در نقطه صفر مرزی ایران و عراق براثر ترکش به سر شهید شد. متن زیر وصیت‌نامه شهید است که می‌بینید:

(بسم‌الله الرحمن الرحيم)
«ولاتحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عندربهم يرزقون»
بنام الله پاسدار حرمت خون شهيدان ويارى دهنده روح‌الله و ناصر حزب‌الله. باسلام و درود بر یگانه منجى عالم بشريت دوازدهمين اختر تابناک آسمان ولايت وامامت حضرت بقیه‌الله العظم امام زمان (عج) و با سلام بر نائب برحقش امام امت پير جماران و با سلام و درود خدمت كليه‌ شهدا و اسراء و مجروحین و معلولین جنگ تحميلى. چند كلامى را به‌عنوان وصیت‌نامه شروع می‌کنم هرچند كه خود را لايق چنين كارى نمی‌بینم.

 حمد خداى عزوجل كه برما منت نهاد و رهبری عظيم الشان همچون امام خمينى را رهبر ما قرارداد و حمد خداى را كه انقلاب اسلامى را در كشور ما قرارداد.

سپاس پروردگار عالم را كه جنگ را جنگی که سرتاسرش نعمت است براى ما ايجاد كرد و سپاس فراوان خداى را كه به اين بنده حقير توفيق شركت در اين جنگ را عنايت كرد.

حمد خدا را كه توفيق شهادت درراه خودش را به اين بنده حقير عطا كرد. می‌خواهم هدفم را از آمدنم به جبهه روشن كنم بله هدف من از آمدن به جبهه اين ‌بود كه ‌رضاى خدا را كسب كنم و فقط و فقط براى رضاى او به جبهه آمدم تا درراه او پيكار كنم و خونم را درراه او بدهم تا درخت اسلام را آبيارى كرده باشم تا اسلام زنده بماند.
زيرا خون من كه از خون اباعبدالله رنگین‌تر نيست، اباعبدالله براى اسلام سر مبارک خود را داد و چرا من خونم را در اين راه ندهم. 

مسئله دیگر اینکه كسى مرا به‌زور به جبهه نفرستاد بلكه خودم پس از مدتى تفكر و مسئولیتی را که شهدا بر روی دوشمان گذاشته بودند حس كردم و قدم درراه جبهه گذاشتم. تفكر كردم كه ما روزى بايد بميريم. پس چرا اكنون نميريم كه گناه كمترى كرده باشيم؛ و دیگر اينكه ننگ است براى مسلمانى كه در جبهه شركت نكند و در رختخواب بميرد. زياد سرتان را درد نمی‌آورم‌ فقط چند پيامى بدهم.

**امت شهیدپرور شهركرد و حومه ** از شما می‌خواهم كه حرف مسئولين را گوش دهید به صحبت‌های امام جامه عمل بپوشانيد و یارو یاور امام باشيد و از خدا بخواهيد تا ظهور امام زمان (عج) را نزديك بگرداند. دعاها را فراموش نكنيد دعاهاى كميل و توسل را فراموش نكنيد و در دعاهایتان به جان امام دعا كنيد. 

دعا كنيد كه خداوند هرچه زودتر ريشه ظلم و فساد را در دنيا بكند؛ و همچنین جبهه‌ها را تقويت كنيد از همه لحاظ چه ازنظر نيروى انسانى و چه ازنظر تداركاتى و غیره؛ و به دولت خدمت كنيد و خدمت خود را خالصانه كنيد فقط براى رضای خداوند! و اما شما مسئولين عزيز -مبادا در کارهایتان خدا را فراموش كنيد، مبادا براى اينكه فلانى رفيقمان است عدل را زير پا بگذاريد و یا بقول معروف پارتی‌بازی كنيد؛ و اما بازاريان عزيز - هميشه و در همه‌جا خدا را در نظر بگيريد و عدل را رعايت كنيد و هر وقت شيطان وسوسه‌تان كرد اين جنس را گران بفروش -به فکر قيامت و عذاب قبر بيفتيد. و شما دوستان عزيزم همکلاسی‌های خوبم اگر اسلحه‌ من ‌و یا رزمنده ديگرى بر زمین افتاد اين شماها هستيد كه می‌بایست آن سلاح را از روى زمين برداريد و جای شهدا را پرکنید دل از دنیا بكنيد زيرا دنيا مايه فساد است ‌و دنيا وسیله‌ای است براى رسيدن به هدف اصلى كه همان بهشت و دوزخ است و بقول حضرت على كه می‌فرماید : (الدنيا مزرعه الاخره) كه دنيا مزرعه‌ای است براى آخرت و دنیا زودگذر است. پس به فکر فرداى قيامت باشيد و آنجاست كه واقعاً اعمالمان‌ بدردمان ‌می‌خورد و مال دنيا ارزشى ندارد.

فقط اعمال نيك هستند كه انسان را از آتش دوزخ دور می‌کنند؛ و اگر واقعاً نمی‌توانید به جبهه بیایید سنگرهاى مدارس را پركنيد و با درس خواندن مشت محكمى به دهان دشمنان اسلام بزنيد در انجمن‌های اسلامى و ارگان‌های دولتى شركت كنيد و خالصانه به اسلام خدمت كنيد؛ و خانواده عزيزم، اميدوارم شما مرا ببخشيد و حلال كنيد، مادرم مرا ببخش چقدر برايم زحمت كشيدى و قدر زحماتت را ندانستم و شما هم همین‌طور پدرم: واقعاً از صمیم قلبم می‌گویم كه مرا ببخشيد؛ و اما شما برادرانم: سعى كنيد اسلام را پیشه خود قرار دهيد زيرا كه اسلام است كه جاودانى است و بقیه رفتنى هستند؛ و شما خواهرانم، مثل هميشه حجاب خود را حفظ كنيد كه باحجاب خود مشت محكمى بر دهان شرقى و غربی‌ها می‌زنید؛ و بالاخره خانواده عزيزم: اگر می‌خواهید روح من شاد شود و پیش ديگر شهدا امامان و پیغمبر اسلام خجالت نكشم و روسفید باشم در مرگ من گريه و شیون نكنيد و سیاه نپوشيد بلكه صبر را پيشه كنيد و قرآن زياد بخوانيد زیرا که روايت داريم كه بهترين اعمال خواندن قرآن است.

و در پايان از کلیه كسانيكه مرا می‌شناسند تقاضا دارم مرا حلال كنند و اگر بدى از من دیده‌اند و یا از دست من ناراحت شده‌اند تقاضا دارم كه مرا حلال كنند و به بزرگوارى خودشان مرا ببخشند و دعا كنند تا خداى بزرگ مرا ببخشد.

خدايا خدايا تا انقلاب مهدی خمينى را نگهدار

رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

مهدى هاديان دهكردى   

انتهای پیام/1030ج  
 


کد مطلب: 54363

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54363/توصیه-های-یک-شهید-مسئولین-بازاریان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir