کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد:

پایه‌گذار سنت‌های حسنه، زیبا و انسان‌ساز در جامعه باشیم

2 تير 1402 ساعت 16:43

امام جمعه شهرکرد گفت: باید توجه جامعه را هر چه بیشتر به غدیر جلب کنیم که در این رابطه برنامه‌های مطلوبی در سال‌جاری پیش‌بینی‌شده است، امسال باید غدیر متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود در واقع باید غدیر زنده شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به عید غدیر افزود: باید توجه جامعه را هر چه بیشتر به غدیر جلب کنیم که در این رابطه برنامه‌های مطلوبی در سال‌جاری پیش‌بینی‌شده است، امسال باید غدیر متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود در واقع باید غدیر زنده شود.

وی افزود: رسم‌سازی‌ها و سنت‌های غلط در مراسم مختلف نباید ترویج یابد تا مشکلات برای بقیه افراد جامعه ایجاد نشود، امیدواریم پایه‌گذار سنت‌ها و مراسم حسنه، زیبا، کارساز و انسان‌ساز در جامعه باشیم و سنت مشکل‌آفرین از خود بر جای نگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: مردم به‌خوبی قدر عرفه را می‌دانند و در مجلس‌های دعا حضور می‌یابند و به‌خوبی از این روز و دعای امام حسین (ع) بهره‌مند می‌شوند.

وی به هفتم ذی‌الحجه سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و نهم ذی‌الحجه روز عرفه و شهادت حضرت مسلم بن عقیل اشاره و گفت: عرفه روز انسان‌شناسی، تکلیف‌ شناسی، مجاهد پروری، خداشناسی، معاد شناسی و روز نجات خود از دشمنی‌ها و شرارت‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره تصریح کرد: برای رسیدن به کمالات انسانی باید قربانی کرد و مهمترین مصداق آن برای رسیدن به مقاصد بالا قربانی نفس است.

وی ابراز کرد: حضرت ابراهیم پا روی نفس خود گذاشت و اسماعیل را به قربانگاه بُرد تا او را درراه خدا ذبح کند و با این کار قصد انجام‌وظیفه در برابر پروردگار را داشت که از این آزمون سربلند بیرون آمد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: امام حسین (ع) هم طفل ۶ ماهه، جوانان، اقوام، بستگان و اسارت خانواده‌اش را درراه خدا قربانی کرد.

وی با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: مبارزه با مواد مخدر از مهم‌ترین ضرورت‌ها و وظیفه‌ای همگانی است اما در جهان عزم جدی در این رابطه ندارد و جمهوری اسلامی ایران در این حوزه به‌طور مداوم قربانی می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: دشمن مکر و هدفی شیطانی داشت اما اراده الهی بر آن بود تا این شخصیت بمانند و ده‌ها سال با خدمت به مردم، کشور را ارتقا دهند و عزت و کرامت ایران و ایرانی را در پی برنامه خوب حضرت امام خمینی (ره) تداوم ببخشند که امروز شاهد این آثار و برکات روزافزون هستیم.

وی همچنین گفت: دشمن علیه این شخصیت سم‌پاشی فراوانی کرد و تهمت‌های زیادی به او زدند اما در مسیر انقلاب اسلامی تا پای شهادت ایستاد و با خون خود ویارانش اسلام را یاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: شهید رحمان استکی نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی هم در این حادثه با خونش اسلام را یاری کرد.

وی افزود: امروز با توجه به هماهنگی، همدلی و اتحاد بین قوا عرصه برای خدمت‌رسانی مهیا و فراهم‌شده است. با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی باید راه برای مبارزه با فساد و تسریع درروند توسعه کشور فراهم شود.

نکونام بیان داشت: وجود برخی از ضعف‌ها در قوه قضاییه و لزوم توجه به آن و طولانی نشدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها و پاسخگویی درست به مردم لازم بوده که تا حدودی قابل‌مشاهده است و تمامی دولتمردان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید رضایت مردم را جلب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکردگفت: ترورهای مختلف در طول فعالیت جمهوری اسلامی به‌ویژه در سال ۱۳۶۰ به سردمداری منافقین با پشتیبانی آمریکا و اروپا انجام شد.

وی بیان کرد: ۷ هزار ترور از سوی منافقین در ایران انجام شد تا جایی که انقلاب اسلامی منافقین را به انزوا درآورد و از کشور خارج شدند، اما آمریکا و اروپا با تحلیل‌های غلط به آنان کمک و آن‌ها را حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس منافقین به کمک صدام شتافتند اما در عملیات مرصاد شکست مفتضحانه‌ای خوردند و عبرت نگرفتند.

وی گفت: در همین راستا دست منافقین به‌عنوان تروریست بازشده است و به همین علت در روزهای اخیر اردوگاهشان در آلبانی تخلیه شد و آمریکا هم از آنان تنفر و انزجار پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: مقابله با اسلام، دین خدا و شهیدان عاقبت خوشی ندارد و به سرانجام خوب نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: کشورهایی که از منافقین و رانده‌شدگان ایران حمایت می‌کردند امروز برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی از یکدیگر سبقت می‌گیرند و این قدرت و اقتدار از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهداء و مردم است.

وی گفت: یاس و نااُمیدی لشگر دشمن است، هرچند مشکلات سخت است اما مؤمن همیشه به آینده روشن خود اُمید دارد.

امام‌جمعه شهرکرد در پایان تأکید کرد: باید از تلاش جهادی برخی مسئولان و دولتمردان مانند سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدردانی و تشکر کرد. چهارمحال و بختیاری با تلاش و کوششی که استاندار و مسوولان استان دارند آینده بهتری دارد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 54329

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54329/پایه-گذار-سنت-های-حسنه-زیبا-انسان-ساز-جامعه-باشیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir