کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دستمان در تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری پُر نیست

1 تير 1402 ساعت 10:38

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای برخی مصوبات سفر رئیس جمهور دغدغه داریم و به نظر می‌رسد در سفر دوم وی به استان آنگونه که باید دستمان پُر نباشد.


به گزارش جهانبین‌نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه دیروز در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: محرومیت، بیکاری، مشکلات معیشتی و دارآمد پایین در این استان  غوغا می‌کند، توصیه می‌کنیم مسؤولان این موارد را از نزدیک رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه سفر نوروزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چهارمحال و بختیاری پُر برکت بود، افزود: در بسیاری از موارد درخصوص اجرای مصوبات مشکل وجود دارد و اجرایی نمی‌شوند، در اجرای برخی مصوبات سفر رئیس جمهور دغدغه داریم و به نظر می‌رسد آنگونه که باید دستمان پُر نباشد.

نکونام تصریح کرد: این به معنای نادیده گرفتن تلاش‌های استاندار چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات و اجرای طرح‌ها نیست ولی در عمل در برخی از پروژه‌ها کار چندانی که باید بشود نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آبادانی، اقتصاد، فرهنگ و مسائل مختلف کشور باید همراه با عدالت باشد، اقتضای عدالت این است که این استان با همه مشکلاتی که دارد در اولویت ویژه قرار گیرد.

نکونام عنوان کرد: یک بار به صورت جدی وارد میدان شویم و سرمایه‌گذاری‌ها، کارآفرینی‌ها، تولید و زمینه معیشت مردم را بالا ببریم، مردم از نظر اقتصادی نمی‌توانند خود را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان امام علی (ع) در فرخشهر مشکلاتی دارد که ضروری است اقدامات اصلاحی بیشتری در این مرکز درمانی صورت گیرد، توسعه بیمارستان در دستور کار مسؤولان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نیمی از جمعیت استان از خدمات یک بیمارستان تامین اجتماعی نیاز دارند که این مرکز درمانی جوابگو نیازهای آنان نیست، از همین‌رو ازدحام در این مکان  زیاد و نارضایتی مردمی را به دنبال دارد.

نکونام با اشاره به ساخت زائرسرا در شهر مشهد بیان کرد: با کمک‌هایی که از منابع استانی صورت گرفته بخشی از کار در مرحله سفت‌کاری انجام شده و نازک‌کاری آن باقی مانده است، زمانی با اعتبار کم می‌شد مجموعه اقامتی را تکمیل کرد اما با رشد تورم مصالحی ساختمانی هم‌اینک این کار مقدور نیست و نیازمند اعتبارات بیشتر از توان استان است.

وی یادآور شد: مسئله دیگر مصلی بزرگ شهرکرد است، حدود 26 سال از احداث مصلی می‌گذرد، دولت و خیرین از منابع مختلف برای تکمیل این پروژه کمک کردند و بخش‌های قابل توجهی از آن  فعال شد، در حال حاضر در قسمتی از مصلی حوزه علمیه فعال شده و طلبه‌های جوان در این مکان در حال تحصیل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش‌های دیگر مصلی شهرکرد هم باید زیرساخت‌های فرهنگی فراهم شود، سالن اجتماعات مصلی که پروژه بزرگی است در حال احداث است و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قسمتی از کار فعال است ولی طرحی به این بزرگی پشتوانه مالی می‌طلبد.

نکونام ادامه داد: همچنین کتابخانه مصلی شهرکرد در وضعیت سفت‌کاری باقی مانده است و هنوز نتوانستیم کاری برای تکمیل آن انجام دهیم.

وی درخصوص ساخت مصلی در دیگر نقاط چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: ازجمله این طرح‌ها مصلی باباحیدر است که هنوز اعتباری برای آن مصضوب نشده است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 54324

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54324/دستمان-تحقق-مصوبات-سفر-رئیس-جمهور-چهارمحال-بختیاری-پ-ر-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir