کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

برداشت گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد

30 خرداد 1402 ساعت 10:51

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت گیلاس از باغات استان خبر داد.


به گزارش جهانبین‌نیوز؛ ابراهیم شیرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برداشت گیلاس از باغات استان آغاز و پيش‌بينی می‌شود تا پايان فصل برداشت یک هزار و 600 تن گيلاس از باغات بارور گيلاس استان برداشت شود.

وی افزود: سطح زير كشت باغات گيلاس در چهارمحال و بختیاری 730 هكتار است كه 430 هكتار به صورت نهال و 300 هكتار بارور است، پيش‌بينی می‌شود از سطح زير كشت باغات بارور یک هزار و 600 تا یک هزار و 700  تن گيلاس برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گیلاس یکی از میوه‌هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ‌های بومی از قدیم‌الایام در قسمت‌های مختلف استان کشت شده است.

شیرانی عنوان کرد: در حال حاضر توسعه باغات جدید با پایه‌های رویشی ارقام پُر محصول و بازارپسند احداث و برنامه‌های احیا باغات قدیمی و کم‌بازده با سرشاخه کاری در چهارمحال و بختیاری در حال اجر است.

وی تصریح کرد: بخش زيادی از این میوه گیلاس به صورت تازه‌خوری مصرف شده و درصدی هم به استان‌های اصفهان و تهران ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختياری خاطرنشان کرد: بيش از 60 هزار پيامک كوتاه هشدار هواشناس و آموزش نحوه جلوگيری از خسارت سرمازدگی بهاره به باغداران استان ارسال شد.

شیرانی اضافه کرد: امسال با مديريت و همكاری دوجانبه سازمان جهاد كشاورزی و باغداران چهارمحال و بختیاری جهت جلوگيری از خسارت سرمازدگی بهاره باغات، سرمازدگی نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رسيد. وی بیان کرد: ارقام مورد کشت رقم‌های آزادی، سیاه تک‌دانه و سیاه مشهد است که شهرستان سامان بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 54303

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54303/برداشت-گیلاس-باغات-چهارمحال-بختیاری-آغاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir