کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری:

صرف 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن

30 خرداد 1402 ساعت 10:40

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات طرح انتقال آب بن به بروجن در سال1385 انجام شده و تاکنون 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.


به گزارش جهانبین‌نیوز؛ فردوس کریمی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل مربوط به شهر شهرکرد، با اشاره به عدم آلودگی آب رودخانه‌ها و روان‌آبها و لایروبی قنوات در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیگیر حل مشکلات آبی در روستاها و بخش‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایط توپوگرافی چهارمحال و بختیاری و میزان شیب، در مواقع بارندگی، آّب در مسیرها و انهار بسیار و به سرعت بالا می‌آید که باید با تاخیر در حرکت روان‌آب‌ها یا اصلاح مسیر خطر را کم کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح آبرسانی بن به بروجن گفت: مطالعات این طرح در سال1385 انجام شده و تاکنون 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است، طرح تقریبا تمام و تجهیزات تصفیه‌خانه خریداری شده که با پرداخت هزینه آماده بارگیری و نصب است.

کریمی عنوان کرد: پروژه سد باباحیدر که عملیات اجرایی آن در حال انجام است با حجم مخزن 14 هزار میلیون متر مکعب تا شهریورماه امسال آبگیری می‌شود، این سد برای آبرسانی به شهرهای مسیر جونقان که جمعا 45 کیلومتر است در حال احداث است که 23 کیلومتر آن اجرا شده و قابلیت تامین بخشی از آب شهرکرد را به صورت پدافندی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سد گهرو و سد آقبلاغ در مرحله ابلاغ اعتبار قرار دارند و در خصوص سد سورک با توجه به میزان بارش‌ها، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده کشاورزان هستیم.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 54302

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54302/صرف-2-هزار-میلیارد-تومان-اعتبار-اجرای-طرح-انتقال-آب-بن-بروجن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir