کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه:

پدیده نفاق اساساً یک پدیده تاریخی است که از اول خلقت وجود داشته است

28 خرداد 1402 ساعت 12:39

یک استاد دانشگاه گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) هم پدیده نفاق وجود داشته است و این پدیده در زمان انقلاب اسلامی هم مجدد ظهور کرد.


احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار جهان‌بین نیوز؛ با اشاره به تحریک صدام توسط رجوی در سال 67 به‌منظور تأثیرگذاری بر روند جنگ و با پرداختن به ابعاد ناگفته جنایات منافقین اظهار کرد: پدیده نفاق اساساً یک پدیده تاریخی است که از اول خلقت وجود داشته است، یعنی کسانی که میان اندیشه و قلب‌شان شکافی وجود دارد.
 
وی گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) هم این پدیده وجود داشته است و کسانی که به‌ظاهر ادعای دین‌داری داشتند، در عمل خلاف دین عمل می‌کردند و مانع تبلیغ دین و گسترش دین می‌شدند، این پدیده در زمان انقلاب اسلامی هم مجدد ظهور کرد.
 
این استاد دانشگاه عنوان کرد: اساساً هرگاه حق پررنگ‌تر شد نفاق هم پررنگ‌تر شده است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نفاق هم پررنگ‌تر شد و کسانی که به زبان ادعای دین‌داری و مسلمانی می‌کردند در عمل مقابل رهبر جامعه می‌ایستادند و به آموزه‌های دین عمل نمی‌کردند به آن تعبیری هم که در تاریخ است در دهه 60 (بین سال 61 تا 69) 17 هزار نفر را ترور کردند.
 
وی با بیان اینکه اقدامات منافقین درزمان انقلاب اسلامی مطابق سوره منافقون قرآن کریم صورت گرفت افزود: اقدامات تروریستی منافقین از آتش زدن اتوبوس‌ها و شکستن شیشه مغازه‌ها تا کشتن آدم‌های بی‌گناه در خیابان‌ها و مساجد و به رگبار بستن شخصیت‌ها، فقط به این دلیل که جامعه بترسد و از نظام جمهوری اسلامی ایران دست بردارد.
 
بسیج خاطرنشان کرد: منافقین در دهه 60 حدود 17 هزار نفر مردم بی‌گناه را به جرم مؤمن بودن و به جرم طرفداری از جمهوری اسلامی ایران قتل‌عام کردند و بعد هم رسوای خاص و عام شدند و درنهایت مجبور به فرار از کشور شدند.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه منافقین امروز در دامن غرب نشر مرام می‌کنند و جیره‌خوار آن‌ها شدند تصریح کرد: البته دیگر این جماعت منافق نیستند و کافرند، این عمل هرچند آسیب‌هایی را برای خانواده شهدا و کسانی که جانشان را از دست دادند به عمل آورد اما نتیجه‌ای داشت و آن‌هم این بود که مردم عیناً پدیده نفاق را دیدند و با رفتارهای آنان آشنا شدند، اگر در قرآن پیش‌ از این خوانده می‌شد در عمل ما در ابتدای انقلاب اسلامی این پدیده را با چشم دیدیم و مشاهده کردیم که مطابق گفته قرآن چقدر این افراد ازخدابی‌خبرند و حاضرند تا برای رسیدن به اهداف خودشان هر جنایتی را مرتکب شوند.
 
انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 54273

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54273/پدیده-نفاق-اساسا-یک-تاریخی-اول-خلقت-وجود-داشته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir