کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهرکرد:

نگذارید با بی‌حجابی بنیان خانواده‌ها از بین رود

26 خرداد 1402 ساعت 14:46

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: یکی از بنیان تحکیم خانواده‌ها رعایت عفاف و حجاب است که نباید نسبت به این مسئله بی‌توجه بود.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: برای تحکیم بنیان خانواده باید یک‌سری احکام و آموزه‌هایی که از سوی دین مبین اسلام به ما ارائه شده است را رعایت کنیم که یکی از مهمترین این احکام، رعایت حجاب است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در ۲ جای قرآن کریم از جمله سوره مبارکه نور و سوره احزاب به پوشش برای بانوان اشاره کرده است گفت: حجاب امر مهمی است که بنیان خانواده‌ها نیز به آن بستگی دارد.

حجت الاسلام فاطمی با اذعان بر اینکه توجه به آموزه‌های اسلام تحکیم بنیان خانواده را به همراه دارد گفت: دین مبین اسلام برای خانواده جایگاه رفیعی قائل است از همین رو برای استحکام بنیان آن آموزه‌های سازنده‌ای دارد که می‌طلبد به درستی آن را اجرا کرد.

وی ادامه داد: اسلام نه تنها بر حجاب اصرار دارد بلکه از هر چیزی که مهیج شهوت و احساسات گناه آلود شود، مؤمنان را برحذر می‌دارد و ما را از آن نهی کرده است.

حجت الاسلام فاطمی ابراز کرد: فرهنگ کشورهای غربی با کشور ایران متفاوت است، نمی‌توان رفتار شهروندان آن کشورها را با ایران مقایسه کرد، برای حفظ ارکان خانواده راه‌های گناه باید مسدود شود، خطا و گناه همواره در تاریخ بوده است، اما همه می‌دانند که نداشتن پوشش و حجاب بانوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های گناه، طمع و فکر گناه است، اجتماعی بودن ربطی به حجاب و برهنگی ندارد.

وی ضمن یاد و خاطره شهید چمران و روز بسیج اساتید، بیان داشت: شهید چمران می‌توانست ذخیره‌ای برای نظام و انقلاب باشد، اما دشمن این مرد بزرگ را در همان روزهایی که صلاحیت سیاسی بنی صدر رد شد را از ما گرفت.

فاطمی در پایان با اشاره به اینکه دلیل حقانیت شیعیان در برابر همه ادیان و فرق آمده است گفت: خدا در تورات آورده که ما به اسماعیل برکت می‌دهیم و ۱۲ فرزانه از آن بوجود می‌آورد.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 54250

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54250/نگذارید-بی-حجابی-بنیان-خانواده-ها-بین-رود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir