کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

اجرای 280 میلیارد تومان طرح در زمینه آب در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری

22 خرداد 1402 ساعت 12:33

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 280 میلیارد تومان طرح از منابع مختلف استانی، ملی و سفر ریاست جمهور در خصوص سیاست‌های حوزه آب در بخش کشاورزی با عنوان طرح‌های انتقال آب، لایروبی و مرمت قنوات و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در استان در حال اجرا است.


به گزارش جهانبین‌نیوز؛ حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ازجمله موضوعاتی که جزء وظایف جهاد کشاورزی به شمار می‌رود، تامین امنیت غذایی جامعه و بهره‌وری آب است.

وی افزود: مجموعه از سیاست‌ها در حوزه آب وجود دارد، بخشی از این سیاست‌ها در حوزه آب شرب، بخشی صنعت و بخش دیگر حوزه کشاورزی به عنوان بزرگترین حوزه مصرف کننده آب قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان در بخش کشاورزی به دو قسمت نیمه غربی و پروژه‌های حوزه رودخانه کارون و نیمه شرقی تقسیم شده است.

برزگر با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان کوهستانی است، عنوان کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار در این استان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل 26 طرح نیمه تمام کشاورزی به مساحت 13 هزار هکتار از مجموعه منابع استانی و ملی اعتبار بسیار خوبی جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان مجموعا 52 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این سامانه‌ها سال گذشته در یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره‌برداری رسید.

بزرگر بیان کرد: امسال اجرای 2 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن 90 میلیارد تومان است، در حال حاضر 52 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها جذب و مابقی تا پایان سال جذب می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی، تاکید کرد: سال گذشته این بهره‌وری یک کیلو و 600 گرم در هر مترمکعب بوده است و برنامه‌ریزی شده است که با اجرای برخی طرح‌ها در این خصوص، این بهره‌وری به یک کیلو و 800 گرم در هر متر مکعب برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نیمه غربی استان جذب تخصیص‌های حوزه‌های کارون و در نیمه شرقی استان ارتقا بهره‌وری آب و افزایش عملکرد در واحد سطح مدنظر قرار دارد.

برزگر اظهار داشت: امسال 280 میلیارد تومان طرح از منابع مختلف استانی، ملی و سفر ریاست جمهور در خصوص سیاست‌های حوزه آب در بخش کشاورزی با عنوان طرح‌های انتقال آب، لایروبی و مرمت قنوات و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در استان در حال اجرا است.

وی افزود: به دنبال افزایش سالانه 2.5 درصد تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری هستیم، نرخ صحیح جایگزینی جمعیت 2.5 است، از همین رو نرخ هدف‌گذاری تولید را 2.5 در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرانه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نسبت به بخش صنعت، خدمات و... پایین تر است، یعنی با پول کمتری می‌توانیم تولید و اشتغال را افزایش دهیم.

برزگر عنوان کرد: طبیعی است ک انتظار از مجموعه کشاورزی بیشتر است از همین رو به دنبال حمایت بیشتر از تولیدکنندگان در این بخش هستیم.
 
 انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 54203

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54203/اجرای-280-میلیارد-تومان-طرح-زمینه-آب-حوزه-کشاورزی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir