کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

امام خمینی زمینه تحول انسانیت را از 15 خرداد 1342 آغاز کرد

14 خرداد 1402 ساعت 15:40

امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه )با تربیت نسلی پاک ، زمینه ئتحول انسانیت را از پانزدهم خرداد1342 آغاز کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 در حالی به پیروزی رسید که دیگر ندای معنویت خواهی در اقصی نقاط عالم روبه افول یا فراموشی می رفت .

 این انقلاب که به تعبیر حکیمانه مقاوم معظم رهبری بی نام و یاد امام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست ، توانست امیدی در دل همه محرومان و مستضعفان جهان به ویژه مسلمانان بیافریندتا بتوانند کاخ ظلم و ستم مستکبرین عالم را به لرزه در آورده و زمینه مقدمات ظهور حضرت صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف )را فراهم کند.

امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه )با تربیت نسلی پاک ، زمینه ئتحول انسانیت را از پانزدهم خرداد1342 آغاز کرد و با ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و پس از آن در سالهای شور و حماسه و دوران عزت آفرین دفاع مقدس ، یاران آخرالزمانی امام غائب (عج) را فارغ التحصیل مدرسه عشق و شهادت نمود که به تعبیر عرفانی امام عاشقان و دلدادگان ، خمینی کبیر ، در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان عندربهم یرزقون هستند.

از بارزترین ویژگی های امام خمینی (ره)به عنوان یکی از برجسته ترین شاگردان مکتب امام صادق (ع) می توان به نیت و قصد الهی ایشان در پیشبرد اهداف این نهضت مقدس اشاره  کرد که با تأسی به آیه شریفهئ قرآن کریم (قوموا لله مثنی و فرادی) ، حتی لحظه ای از زندگی خود از مدار الهی خارج  نشد.

 ادای تکلیف با وجود همه عسرت های قبل و بعداز انقلاب ، توجه ویژه به نقش مردم در آغاز و پیشبرد نهضت ،مدیریت منحصر بفرد در عرصه های گوناگون با تمسک به سیره رسول الله (ص)*و ائمه طاهرین (علیهم السلام ) را از دیگر خصوصیات برجسته این حکیم الهی می توان قلمداد نمود.

بدیهی است تلاش همه جانبه حضرت امام در راستای تبیین اسلام ناب محمدی (ص) در برابر اسلام آمریکایی و بیان شاخصه های آن درطول دوران پربرکت خویش ، دشمنان اسلام و کشور را بر آن داشت تا با تحریف شخصیت ،اندیشه و عملکرد ایشان ، سعی نمایند پنجه ابی بر روی آفتاب کشیده و در استمرار نهضت الهی ایشان خدشه وارد نمایند .

باید برآستان  درگاه الهی سربر سجده شکر نهاد که پس از ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) که به فرموده ایشان با دلی آرام ،قلبی مطمئن، ضمیری امیدوار و روحی شاد ، فضل الهی دوباره شامل ملت بزرگ ایران گردید و از نعمت ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای برخوردارگردید.
 
یادداشت از صادق احمدی کارشناس مسائل سیاسی
 
انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 54132

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54132/امام-خمینی-زمینه-تحول-انسانیت-15-خرداد-1342-آغاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir