کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

شهروندان شهرکردی کدورت آب را با شماره 122 گزارش کنند

6 خرداد 1402 ساعت 22:22

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مناطقی چون مهدیه، چالشتر، فرهنگیان و... بیشترین میزان کدورت آب را داشتند که هم‌اینک رفع شده است، گفت: شهروندان کدورت آب را با شماره 122 درمیان بگذارند تا آب سالم برای توزیع ارسال شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛علی حیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال‌های 95 و 96 اعتباری بالغ بر 61 میلیارد تومان از پروژه انتقال آب بن به بروجن برگشت خورد که در همان زمان اگر جذب شده بود می‌توانست باعث پیشرفت خوبی در پروژه شود.

وی افزود: در سال گذشته حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان برای طرح انتقال آب به بروجن در نظر گرفته شد که 900 میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرد و 400 میلیارد تومان دیگر نیز بدهی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای جابه‌جایی آبگیر طرح انتقال آب بن به بروجن 9 کیلومتر خط 1200 تغییر مکان داده شد که فرایندی سخت و زمان بر بود.

حیدری عنوان کرد: سال گذشته با اوج گیری مشکل تامین آب شرب در شهرکرد در فصل زمستان اولین خط پدافندی از زیر آبشار کوهرنگ با ظرفیت 200 لیتر بر ثانیه اجرا شد، این طرح در زمستان بسیار کمک کننده بود اما در حال حاضر همان آبشار هم گل‌آلود است.

وی خاطرنشان کرد: دومین خط پدافندی، خط انتقال آب سامان بود که فقط برای یک ساعت می‌توانست آب تامین کند چراکه خط جوابگوی پمپاژ و انتقال آب نبود، خط با توسعه برق تقویت شد و میزان آورد آن نیز افزایش یافت، در حال حاضر بین 20 تا 30 لیتر بر ثانیه آب از خط سامان می‌توانیم دریافت کنیم اما بیشتر از آن جوابگو نیست و ممکن است خط اسیب ببیند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خط پدافندی دیگر، خط انتقال آب عمان بود، برآورد، پیش‌بینی‌های اولیه اینگونه بود که اگر تصفیه‌خانه کشاورزان اصلاح شود می‌تواند آلودگی‌های آب را بگیرد اما بعد مشخص شد خط نمی‌تواند آلودگی را جذب کند به همین دلیل از خط عمان استفاده نشد.

حیدری بیان کرد: هم‌اینک از خط پدافندی فدک از ساعت 5 عصر تا 5 صبح 200 لیتر بر ثانیه آب به شهرکرد انتقال داده می‌شود.

وی تاکید کرد: چهار تصفیه‌خانه سیار در محل خط انتقال آب سامان مستقر شده است که از سال گذشته تاکنون در حال کار هستند، در طرح فدک هیچ هزینه مازاد که از آن استفاده نکرده باشیم نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تصفیه‌خانه طرح انتقال آب بن به بروجن یک ابرپروژه است، این تصفیه‌خانه توانایی تصفیه یک هزار و 750 لیتر بر ثانیه آب را دارد و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده وارد مدار شود.

حیدری تصریح کرد: حتی با وارد مدار شدن تصفیه‌خانه بن به بروجن هم نمی‌توان از همه ظرفیت آن استفاده کرد چون توانایی پمپاژ و انتقال آب به این تصفیه‌خانه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در روزهای گذشته آب چشمه کوهرنگ از NTU 90 تا 280 متغییر بوده است، عملا هیچ کدام از آب‌هایی که از منابع دیگر تامین شد کدورت نداشت، این اتفاق زمانی رخ داد که آب چشمه کوهرنگ وارد مدار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: خط انتقال آب از چشمه دیمه 6 کیلومتر است که اجرای آن در ماه‌های اخیر بنا به دلایلی مثل بارندگی و همچنین شرایط نامساعد بعد از آن متوقف شد.

حیدری ادامه داد: تصفیه‌خانه طرح بن به بروجن آب تا NTU1000 را می‌تواند تصفیه کند اما اگر نیاز باشد بیش از این را تصفیه کند نیازمند مخازن بزرگ دیگری است که به این منظور دو مخزن بزرگ دیگر در این تصفیه‌خانه پیش‌بینی شد.
وی عنوان کرد: مخزن زباله در محل سد باباحیدر در حال جمع‌آوری و پاکسازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی و تامین اعتبار فاضلاب‌ روستاهای اطراف زاینده رود در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری تصویب شد و کار مطالعاتی مشاور شروع شده است.

حیدری با بیان اینکه مناطقی چون مهدیه، چالشتر، فرهنگیان و... بیشترین میزان کدورت آب را داشتند که هم‌اینک رفع شده است، گفت: شهروندان کدورت آب را با شماره 122 درمیان بگذارند تا آب سالم برای توزیع ارسال شود.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 54009

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54009/شهروندان-شهرکردی-کدورت-آب-شماره-122-گزارش-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir