کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان چهارمحال و بختیاری:

تبیین و ارشاد شاه‌کلید رفع مشکل بی‌حجابی

25 ارديبهشت 1402 ساعت 11:23

دادستان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تبیین موضوع حجاب گفت: مقابله سلبی با بی‌حجابی قطعا جواب نمی‌دهد بنابراین باید کار با تبیین آغاز شود.


عبدالرضا علیمحمدی دادستان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: وضعیت این استان در زمینه حجاب بحرانی نیست اما این بدان معنا نیست که دراین استان مشکلی وجود ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم و اقدامات مفید و موثری برای پیشگیری از وقوع بحران صورت گیرد تصریح کرد: برای حل مشکل بی‌حجابی در جامعه باید با تعامل، جدیت، همت و برنامه‌ریزی اقدام شود و برنامه‌محور گام برداشت.
 
علیمحمدی با اشاره به اینکه در جامعه دو نوع بی‌حجاب وجود دارد بیان داشت: بی‌حجاب هنجارشکن که تعداد محدودی هستند یک دسته از بی‌حجابان هستند و باید در این مورد شناسایی انجام و تبیین‌های لازم صورت گیرد و اگر تاثیر نداشت برخورد شود.
 
دادستان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اما برخی از بی‌حجاب‌ها بی‌تفاوت هستند، این افراد قبلا کمی از موی خود را بیرون گذاشته و حالا روی گردنش افتاده است که به این افراد بدحجاب گفته می‌شود، چراکه این فرد هنجارشکن نبوده و قصد مقابله با دستور اسلام را ندارد.
 
وی گفت: بازار، پارک‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز آثار باستانی، ادارات و... گلوگاه‌هایی هستند که باید در آن بحث مقابله با بی‌حجابی در آن مد نظر قرار گیرد.
 
علیمحمدی با تاکید بر اینکه باید شفاف‌سازی شود که در کدام مراکز اقامتی، خرید، تفریحی و... هنجارشکنی صورت می‌گیرد و آمار در این زمینه ارائه شود.
 
وی با اشاره به لزوم تبیین موضوع حجاب افزود: مقابله سلبی با بی‌حجابی قطعا جواب نمی‌دهد بنابراین باید کار با تبیین آغاز شود و صدا و سیما باید در این زمینه ورود کند.
 
دادستان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مسائل اسلامی و واقعیات به خوبی تبیین نشده است و شاید یکی از دلایلی که امروز شاهد بروز این بی‌حجابی‌ها هستیم همین موضوع باشد، بسیاری از جوانان فلسفه حجاب را نمی‌دانند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 53853

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53853/تبیین-ارشاد-شاه-کلید-رفع-مشکل-بی-حجابی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir