کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر کشور:

حجاب و عفاف موضوعی است که همه دستگاه‌ها با آن مرتبط هستند

17 ارديبهشت 1402 ساعت 11:12

وزیر کشور گفت: همه دستگاه‌ها در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف مسئولیت دارند و هر دستگاهی در حوزه مسئولیت خود باید به وظایف خود عمل کند.


به گزارش جهانبین نیوز احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مسئولیت سایر دستگاه ها در رابطه با موضوع حجاب و عفاف، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف مسئولیت دارند و هر دستگاهی در حوزه مسئولیت خود باید به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی مسئولیت فرهنگی و اقناع سازی را دارند و دستگاه های غیرفرهنگی هم مسئولیت دارند در حوزه ای که تحت اشراف خودشان هست این امر قانونی را کنترل و رعایت کنند.

وزیر کشور اعلام کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه‌ای دارد و برای همه دستگاه‌ها تعیین تکلیف کرده است که مفصل است و همه باید بر اساس آن به وظایف خود عمل کنند.

وحیدی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در این رابطه باید بیشتر میدان داری کنند، تصریح کرد: برای حفظ سلامت جامعه و ارتقای سلامت اجتماعی، باید تلاش بیشتری از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد، به ویژه در رابطه با ارزش‌هایی که برای این منظور ضروری هستند.

۳۲ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند اما به وظایف خود عمل نکردند 

گفتنی است؛ مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره گفته بود:  ۳۲ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند اما اغلب آنها به وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آنان تعیین کرده، عمل نکردند.

وی افزود: شورای انقلاب فرهنگی وظایفی را برای دستگاه‌ها تعیین کرده و کمیسیون فرهنگی نیز موظف بود گزارشی در این زمینه تهیه کند به همین سبب دستگاه‌های مختلفی را به مجلس دعوت کردیم و از آن‌ها گزارش عملکردشان را نسبت به وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر گردن آن‌ها نهاده بود خواستیم. در این راستا تنها وزارت کشور و فراجا تا حدودی ورود کرده و ۳۲ دستگاه باقی‌مانده به وظایف خود عمل نکردند و نکته حائز اهمیت آن هست که وظایف تعیین‌ شده اغلب ایجابی بوده است. در نهایت ما گزارشی تهیه و ارائه کردیم اما با توجه به این که دولت اعلام کرد لایحه‌ای در این زمینه دارد و از آنجایی که لایحه بر طرح مقدم است ما منتظر لایحه دولت هستیم، مجلس نیز قول داده که در اولویت و فوریت لایحه دولت را قرار دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 53726

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53726/حجاب-عفاف-موضوعی-همه-دستگاه-ها-مرتبط-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir