کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

واگذاری 60 واحد درجه‌بندی، بسته‌بندی و فرآوری بادام در اولين فاز شهرک تخصصی بادام سامان

11 ارديبهشت 1402 ساعت 12:38

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از واگذاری 60 واحد سورتينگ و بسته‌بندی و فراوری بادام در اولين فاز شهرک تخصصی بادام سامان، خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر ظهر دوشنبه در نشست بررسی و هماهنگی نحوه واگذاری نخستین شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان، اظهار کرد: 60 واحد سورتينگ، بسته‌بندی و فراوری بادام در اولين فاز شهرک تخصصی بادام این شهرستان واگذار شد.

وی افزود: پس از فراخوان گسترده عضویت و پذیرش متقاضیان سرمایه‌گذاری نخستين شهرک تخصصی بادام 160 نفر متقاضی بودند که برای آنان تشكيل پرونده شد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مراحل اهليت‌سنجی و دريافت استعلامات انجام شده است و براساس امتيازبندی60 واحد در فاز اول واگذار خواهد شد.

برزگر عنوان کرد: نخستین شهرک تخصصی بادام سامان با هدف بسترسازی برای استقرار واحدهای بسته‌بندی و فرآوری محصولات باغی احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ۵۷ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که تا زمان تکمیل و بهره‌برداری حداقل ۱۵۰ میلیارد ریال در آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام سامان ۶ کیلومتر عملیات خاکی، زیرسازی، جدول‌گذاری، معبرهای داخلی و جاده دسترسی احداث شد.

برزگر بیان کرد: این شهرک با پیش‌بینی کارگاه‌های بسته‌بندی، شکستن، سورتینگ، صادرات، فرآوری و صنایع جانبی بادام راه‌اندازی و فعال می‌شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار بادامستان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن و اشتغال‌زایی بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان وجود دارد و این استان رتبه نخست تولید بادام آبی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مجموع بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۵۲۵ هکتار با ۱۷ هزار و ۵۰ تن بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع در شهرستان سامان است.

برزگر ادامه داد:  وجود واسطه‌ها و دلالان، نداشتن صنایع تبدیلی و تکمیلی، همچنین خام‌فروشی و صادرات بادام با نام و برند کشورهای دیگر از مهم‌ترین مشکلات این محصول در چهارمحال و بختیاری بود كه مسئولان سازمان جهاد كشاورزی با پيگيری‌ها، راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام را هدف‌گذاری و پیگیری نمودند.

وی عنوان کرد: به‌همین منظور احداث و راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام سامان از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 53641

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53641/واگذاری-60-واحد-درجه-بندی-بسته-بندی-فرآوری-بادام-اولين-فاز-شهرک-تخصصی-سامان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir