کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری:

سازمان مالیاتی تمام قد از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند

29 فروردين 1402 ساعت 14:53

نماینده هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان مالیاتی استان تمام قد از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.


بهنام معتمدی نماینده هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طبق ماده 53 برنامه ششم، قانونی در رابطه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تعریف تمرکز شرکت‌های دانش‌بنیان بر تبدیل علم به ثروت است، دانش‌محور هستند و اهداف علمی و اقتصادی را پیگیری می‌کنند، امروز دنیا به سمت تولید ایده حرکت می‌کند و قانون‌گذار هم با توجه به این موضوع حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

معتمدی با اشاره به اینکه در ماده 9 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، معافیت‌های مالیاتی برای این شرکت‌ها پیش‌بینی شده است اضافه کرد: در طبقه‌بندی این شرکت‌ها در دو دسته شرکت‌های دانش‌بنیان علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری جای می‌گیرند.

نماینده هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اگر این شرکت‌ها وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و تکمیل اظهارنامه مالیاتی، ارائه دفاتر و... را در برنامه داشته باشند می‌توانند از نرخ مالیاتی صفر در  مالیات عملکرد، بهره ببرند.

وی ادامه داد: اما در خصوص مالیات ارزش افزوده با توجه به تصویب قانون مالیاتی ارزش افزوده و از تاریخ 13 دی‌ماه 1400 به بعد این نوع معافیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان منتفی شد.

معتمدی گفت: این شرکت‌ها ارائه خدمات تخصصی، تولید محصولات فناوری، تحقیقات پژوهشی، توسعه کارآفرینی را دارند و از همین‌رو حمایت‌های دولتی خوبی از آن‌ها صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به معافیت مالیاتی 20 ساله، سود بازرگانی، حقوق گمرک و ارائه تسهیلات کم‌بهره اشاره کرد.

وی افزود: دولت مالیات ارزش افزوده شرکت‌های مستقر در پارک را به‌صورت صددرصد با هدف حمایت از این شرکت‌ها پرداخت می‌کند.

نماینده سازمان مالیاتی کشور در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مالیات شرکت‌های دانش‌بنیانی که در پارک مستقر نیستند براساس دفاتر و اسناد محاسبه می‌شود، به این صورت که این شرکت‌ها اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه داده و به این ترتیب مشمول فرار مالیاتی نخواهند شد.

معتمدی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری 50 شرکت دانش‌بنیان وجود دارد و اگر شرکتی ادعا می‌کند مالیاتی پرداخت کرده است به دلیل عدم اجرای وظایف قانونی که در این زمینه وجود دارد است.

وی تاکید کرد: سازمان مالیاتی استان تمام قد از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند چون تولید ایده و ثروت در آن‌ها صورت می‌گیرد و آماده پاسخگویی به هر ابهامی در این زمینه است.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 53504

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53504/سازمان-مالیاتی-تمام-قد-شرکت-های-دانش-بنیان-حمایت-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir