کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

راهکارهایی برای مقابله با سرمازدگی در باغات چهارمحال و بختیاری

26 فروردين 1402 ساعت 12:55

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش دما در روزهای اخیر باغداران باید توجه داشته باشند جهت پیشگیری از خسارات احتمالی سرمازدگی اقدامات لازم را انجام دهند.


حسین برزگر رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به کاهش دما در روزهای اخیر باغداران باید توجه داشته باشند جهت پیشگیری از خسارات احتمالی سرمازدگی که مطابق با پیش‌بینی هواشناسی از 26 تا 28 فروردین، از پنجم تا هفتم و اواخر اردیبهشت امکان وقوع آن وجود دارد اقدامات لازم را صورت دهند.

وی  با بیان اینکه روشن کردن آتش در سحرگاه هر روز به فواصل کوتاه و ایجاد دود سفید یکی از راهکارهای مقابله با سرمازدگی است تصریح کرد:  استفاده از بخاری‌های باغی و کپه‌های آتش به ازای هر هکتار 100 کپه با فاصله راهکار دیگر در این زمینه است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری انجام آبیاری خارج از نوبت به منظور تداوم افزایش رطوبت، خودداری از هرس باغات، استفاده از ترکیبات کاهنده سرما، ایجاد پوشش پلاستیک، گونی، کاه و مه‌پاشی و افزایش رطوبت در دماهای بحرانی صبح را از دیگر اقدامات جهت پیشگیری از سرمازدگی در باغات عنوان و خاطرنشان کرد: باغداران با انجام یکی از این اقدامات در تاریخ‌های اعلام شده می‌توانند بحران سرمازدگی را پشت سر بگذارند.

برزگر ادامه داد: موارد پیشگیرانه درخصوص احتمال سرمازدگی امروز به باغداران اطلاع‌رسانی شد و خسارت چندانی ثبت نشده است، این درحالی است که در کاهش دماهای ابتدای سال هم سرمازدگی‌ها مختصر و کم بود.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 53462

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53462/راهکارهایی-مقابله-سرمازدگی-باغات-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir