کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

فروشندگان مراقب کلاهبرداری با فیش‌های تقلبی باشند

26 فروردين 1402 ساعت 12:29

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: فروشندگان و کسبه در استان مراقب فیش‌های تقلبی که از سوی مشتریان ارائه می‌شود، باشند.


سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این روزها افرادی که عمدتا کسبه و رانندگان تاکسی هستند، با مراجعه به پلیس فتا اعلام می‌کنند با استفاده از یک فیش جعلی مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در این روش فرد کلاهبردار با مراجعه به مغازه یا هر صنفی که مدنظر دارد و بعد از دریافت کالا و خدمات مورد نظر به بهانه اینکه کارت همراه ندارد اقدام به پرداخت از طریق همراه بانک می‌کند.

 رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این افراد با نصب نرم‌افزارهای جعلی بر روی گوشی شماره کارت فروشنده را وارد کرده خروجی که فیش تقلبی مبنی‌بر پرداخت وجه خرید است را به فروشنده ارائه می‌دهند.

عسگری بیان داشت: در برخی از مواقع فرد مبلغی بیشتر از خرید خود فیش تهیه می‌کند و با این کار مبلغی پول به‌صورت نقدی از فروشنده دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فروشنده بعد از خروج فرد کلاهبردار متوجه می‌شوند که پولی به حسابشان نیامده است ادامه داد: توصیه اکید می‌‎شود فروشندگان در این زمینه دقت کافی را داشته بانشد و اگر قرار شد کسی وجهی را به حسابشان از طریق همراه بانک یا نرم‌افزارهای جانبی واریز کند از واریز پول به حسابشان مطمئن شوند و پیامک وصول وجه را مشاهده و اجازه خروج فرد را از مغازه دهند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به افرادی که قصد سوءاستفاده از صداقت فروشندگان را دارند هشدار می‌دهیم دیر یا زود در دام قانون گرفتار می‌شوند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 53460

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53460/فروشندگان-مراقب-کلاهبرداری-فیش-های-تقلبی-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir