کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد:

توسعه اقتصادی خوب است اما همه چیز نیست

25 فروردين 1402 ساعت 14:39

امام جمعه شهرکرد گفت: جامعه توحیدی نباید تنها بر اقتصاد تمرکز کند، توسعه اقتصادی خوب است اما همه چیز نیست، زیر بنا یک جامعه سلامت روانی آن، دین ، ارزش های دینی و .. است.


به گزارش جهانبین نیوز ، محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:  در جامعه خدا محور باید خدا پرستی رواج داشته باشد نه بت پرستی و هرچیزی که رابطه انسان را با خدا تحت تاثیر قرار دهد در زمره بت ها قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کفر زدایی ، طاغوت زایی ، استکبار زدایی و ... باید با کمک مردم و مسدولان نظام از جامعه دور شود، مردم به خوبی درک کرده اند که نقش آن ها چقدر اساسی است.

نکونام خاطر نشان کرد: چهل و چهار سال است که مردم حضور پر شور خود را نشان داده اند و امروز نیز حضور آن ها همچنان مثل قبل پر شور است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه بیان داشت: اگر قرار است یک جامعه ایمانی شکل گیرد باید دارای اقتصاد شفاف و پیشرفته باشد ، اقتصادی مفید و رهگشا که در زندگی مردم تحول ایجاد کند و این  وظیفه همه مسئولان ، تولید کنندگان و ... است .

نکونام ادامه داد: جامعه توحیدی نباید تنها بر اقتصاد تمرکز کند، توسعه اقتصادی خوب است اما همه چیز نیست، زیر بنا یک جامعه سلامت روانی آن، دین ، ارزش های دینی و .. است.

وی با اشاره به ضرورت دو اهلیت در جامعه گفت: ابتدا اینکه جامعه صلاحیت آن را پیدا کند که خدواند دعا افراد جامعه را برآورده سازد و اهلیت دوم اینکه صلاحیت برای کفران و بخشش گناهان جامعه وجود داشته باشد .

نکونام با اذعان بر اینکه به وضوح میبینیم که استکبار جهانی روبه نابودی است، حرکت ملت های اسلامی در روز قدس معاملات جامعه را بهم ریخته است خاطر نشان کرد: دوران جهان تک قطبی و تک قدرتی گذشته استف قدرت در جهان در حال تقسیم شدن است و ایران جایگاه خود را در این میان پیدا کرده است.

وی اذعان داشت: مشکلاتی از جمله گرانی ها، سنگ اندازی های دشمن و ... که این روزها تعمل کرده ایم در حال به ثمر نشستن است و آثار ان را در عرصه جهانی خواهیم دید.

نکونام با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی بیان داشت: ارتش ایران از ارتش های جهان متفاوت است ، ارزش گرا، و علاوه بر دفاع از مرزها از ارزشهای دینی و اخلاقی نیز حمایت می کند .

وی در بخش دیگر از صحبت های خود به فرصت باقی مانده از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: از فرصت باقی مانده از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم، محافل قرآنی و هیئت های خانگی را تقویت کنید.

نکونام به موضوع مساجد نیز اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مساجد غریب بمانند، باید با حضور مردم عمران و آبادانی یابد ، هرچقدر مساجد آباد تر و جامعه به سلامت نزدیک تر است.

وی یادآور شد: حجاب از ضرورت های جامعه دینی است که جای هیچ معامله ای در آن وجود دارد ، دستگاه های اجرایی و نهادها باید مراقب باشند که مسئله حجاب در زیر مجموعه آن رعایت شود و همچنین انتظار عمومی به ویژه بانوان این است که جامعه امنیت داشته باشد و زنان بتوانند در امنیت کامل اقدامات اجتماعی خود را نجام دهند.

نکونام خاطر نشان کرد: مقابله با بی حجابی در اماکن عمومی، تفرجگاه ها و گردشگاه ها و ... مورد توجه جدی قرار گیرد ، گرانی باید کنترل شود و نتالیج اقداماتی که در این خصوص انجام می شود باید در زندگی و سفره مردم مشهود باشد.

انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 53448

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53448/توسعه-اقتصادی-خوب-اما-همه-چیز-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir