کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبارز شهید مرادی سیبکی:

می روم در راه خدا جهاد کنم تا کشته شوم

17 فروردين 1402 ساعت 1:00

شهید «علی محمد مرادی سیبکی» مردادماه ۱۳۵۷ در جریان مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت در شهر اصفهان و در مقابل منزل آیت الله خادمی به دست عوامل ساواک به شهادت رسید. وی در آخرین لحظات عمر شریفش با شعار مرگ بر شاه و درود بر خمینی؛ با زبان روزه دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. او در بخشی از وصیت نامه اش چنین نوشته است: «خداوند مؤمنان را وعده بهشت داده تا با مشرکان بجنگند، بکشند یا کشته شوند و من هم می روم در راه خدا جهاد کنم تا کشته شوم.»


به گزارش جهانبین نیوز؛ شهید «علی محمد مرادی سیبکی» نوزدهم شهریور ۱۳۳۴ در خانواده‌ای مذهبی در روستای سیبک چغاخور از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه در رشته حسابداری درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند بانک تجارت بود.

شهید مرادی علاوه بر اینکه یک مبارز انقلابی بود؛ یک قاری ممتاز قرآن شده بود. ششمین روز ماه رمضان، مصادف با بیست و یکم مردادماه ۱۳۵۷ در جریان مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت در شهر اصفهان و در مقابل منزل آیت الله خادمی به دست عوامل ساواک به شهادت رسید. وی در آخرین لحظات عمر شریفش با شعار مرگ بر شاه و درود بر خمینی با زبان روزه دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

پیکر این شهید انقلاب پس از شهادت به زادگاهش روستای سیبک شهرستان بروجن منتقل و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.
بخشی از وصیت نامه شهید مرادی

بسم الله الرحمن الرحیم

((انا لله و انا الیه راجعون))

وکیل من جناب حاج آقا تمنایی؛ پیش نماز مسجد بابا عسگر.

خداوند مومنان را وعده بهشت داده تا با مشرکان بجنگند، بکشند یا کشته شوند و من هم می‌روم تا در راه خدا جهاد کنم تا کشته شوم.

دارایی این جانب به قرار زیر است:

۱-مبلغ ۱۰۷۰۰۰ریال پول زمین از آقای مهرعلی، کارمند بانک بازرگانی طلبکارهستم.

۲-مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال در بانک بازرگانی سپرده ثابت دارم.

۳-مبلغ ۱۲۵۰۰ریال در بانک ملی و همچنین مبلغ ۶۰۹ ریال در بانک تهران دروازه دولت دارم که روی هم رفته مبلغ ۱۷۰۱۰۹ریال می‌باشد.

از مبلغ کل [اموالم] ۱۲۰۰۰ریال بابت خمس و سهم امام بدهید حاج آقای کمال؛ میدان شاه مدرسه ملا عبدالله و مبلغی هم برای کفن و دفنم. باقی مانده را بدهید به سازمان امام زمان و تمام کتاب‌ها وقف مسجد بابا عسگر شود؛ و وسایل منزل مرا بدهید به اشخاصی که احتیاج دارند.

ازخدا بترسید و به این وصیتنامه عمل کنید.

علی محمد مرادی
ساعت شرعی ۲:۱۵ بعدازظهر

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 53329

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53329/می-روم-راه-خدا-جهاد-کنم-کشته-شوم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir