کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوروز ۱۴۰۲ صورت گرفت؛

اقامت ۸۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی چهارمحال و بختیاری

15 فروردين 1402 ساعت 14:09

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: نوروز امسال ۸۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری این استان اقامت داشتند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عموما سرما تاثیر بسزایی در ورود و خروج گردشگر به این استان دارد و ازهمین‌رو آمار گردشگران امسال نسبت به سال قبل اختلاف چندانی نداشت.

وی کل ترددها در محورهای این استان را از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۷ میلیون و ۲۱۸ هزار تردد عنوان و تصریح کرد: این آمار مربوط به تردد مردم خود استان و گردشگران است.

جیلان بیان داشت: طی این مدت ورود ۸۳۴ هزار خودرو به استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت ۸۲ هزار نفر اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری در این استان بیان داشت: از این تعداد، ۱۶ درصد مربوط به هتل‌ها، ۲۲ درصد مربوط به مجتمع‌های گردشگری، ۱۹ درصد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۳۰ درصد خانه‌های مسافر و ۳۸ درصد اقامتگاه‌های غیررسمی هستند.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های فرهنگی را یک میلیون نفر دانست و ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز ۱۴۰۲، بیشتر مقصد گردشگرانی از خوزستان، تهران، فارس، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، یزد، البرز و قم بود.

جیلان افزود: در این مدت ۳۵ هزار بروشور چاپ شد و در ورودی ایستان در اختیار مسافران قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 53321

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53321/اقامت-۸۲-هزار-نفر-اقامتگاه-های-رسمی-غیررسمی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir