کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتظار یک تصمیم درست از وزیر ورزش و جوانان؛

قمار سوخته سجادی روی استقلال؛ باخت پشت باخت/ رجزخوانی‌ بازند‌ه‌ها برای مدیرعاملی!

14 فروردين 1402 ساعت 9:40

اسامی عجیبی برای جانشینی علی فتح‌الله‌زاده بر سکان مدیرعاملی باشگاه استقلال گمانه‌زنی شده‌اند که حتی شایعه انتخاب آن‌ها هم حامل هیچ‌گونه پیام روشنی نیست.


به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از عدم موفقیت مدیرعامل و مسئولان باشگاه استقلال در پرداخت بدهی‌های و معوقات ارزی من‌جمله مطالبات سنگین آندره‌آ استراماچونی، تیم فوتبال استقلال در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.
آبی‌پوشان که تا پایان مدت تعیین‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانستند بدهی‌ها را پرداخت و مدارک کامل را در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون بارگزاری کنند، دیگر شانسی برای بقا در لیگ قهرمانان نخواهند داشت و باید آن‌ها را بزرگ‌ترین حذف شده سال دانست.
علی فتح‌الله‌زاده که با افشای اسنادی مربوط به دریافتی‌های ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون تومانی و اخذ طلب حدود ۶ میلیارد تومانی از حساب نحیف باشگاه بلافاصله پس از مدیرعاملی، نقشی غیرقابل‌انکار در این فاجعه بزرگ داشت، در عین ناباوری از سمت خود استعفا کرده است.
در بیانیه‌ای که او برای استعفا در فضای مجازی نوشت و حتی پیش از اعلام رسمی آن به وزیر ورزش و جوانان اطلاع هم نداد، هیچ اشاره‌ای به حقوق‌های پرداختی در زمان وی نشده اما فقط و فقط به تنهایی استقلالی‌ها پرداخته شده، آن هم در شرایطی که پول‌های خوبی به حساب استقلال واریز شده بود.
هیات‌مدیره باشگاه استقلال قرار شده تا امروز برای قبول یا رد استعفای فتح‌الله‌زاده تشکیل جلسه بدهند اما مهم‌ترین نکته این است که هم بلااثر بودن و ناتوانی اعضای فعلی هیات‌مدیره به تمام کارشناسان ثابت شده؛ هم اسامی عجیبی برای جانشینی مدیرعامل ناموفق سابق گمانه‌زنی شده‌اند.
از امثال احمد سعادت‌مند و احمد مددی که بی‌تردید نقش بسیار پررنگی در تشدید بدهی‌های ارزی و ریالی باشگاه استقلال داشته و همین‌طور حاشیه‌های زیادی را در زمان مدیریت‌شان ایجاد کرده بودند، به‌عنوان ۲ گزینه مدیرعامل باشگاه استقلال یاد شده است.
در شرایط بغرنج و استراتژیک آبی‌ها که هم بدهی‌های کلان ارزی و هم تعهدات ریالی زیادی وجود دارد، حالا که سیدحمید سجادی سرِ پا شده و دیگر مشکلی هم نیست، وزارت ورزش و جوانان باید با درایت بیش‌تری به اوضاع نابه‌سامان و به‌شدت حساس باشگاه استقلال ورود کند.
این که به حساب بورسی شدنِ اسمی باشگاه استقلال، وزارت ورزش و جوانان از تمشیت و مدیریت اصولی آبی‌ها سر باز بزند، موضوعی است که هم در زمان مدیرعاملی مصطفی آجورلو و هم در زمان علی فتح‌الله‌زاده رخ داده و تکرار آن اصلاً به صلاح وزارت‌خانه نیست.
حالا که هم‌چنان تیغ بُرنده استیضاح بر سر وزیر ورزش و جوانان سایه افکنده، بهتر است مسئولان وزارت فارغ از تمایلات فردی و ارتباطات شخصی، به انتخاب فردی اصلح و مدبر برای رتق‌وفتق امورات باشگاه استقلال اهتمام بورزند تا حداقل مدل تقریباً موفق پرسپولیس برای آبی‌ها رخ بدهد.
از کنار این مسئله هم نباید به سادگی گذشت که اعضای فعلی هیات‌مدیره باشگاه استقلال به‌طور قطع هیچ اقدام مثبتی برای بهبود وضعیت آبی‌ها انجام نداده‌اند که همین موضوع، هشداری برای وزیر است تا به فکر تغییر در این ناحیه هم باشد.
به‌طور حتم هر گونه اشتباه دیگر از سوی سجادی و معاونانش و اعتماد به مهره‌های سوخته سابق، تبعاتی جبران‌ناپذیر را برای شخص وزیر و آینده باشگاه استقلال به همراه خواهد داشت که تحت هیچ شرایطی، به نفع فوتبال و تمامیت ورزش ایران نیست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 53307

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53307/قمار-سوخته-سجادی-روی-استقلال-باخت-پشت-رجزخوانی-بازند-ه-ها-مدیرعاملی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir