کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد:

حجاب از ضرورت‌های اسلام است/حریم ماه رمضان در روز طبیعت باید حفظ شود

11 فروردين 1402 ساعت 15:56

امام جمعه شهرکرد گفت: امسال ۱۳ فروردین و روز طبیعت در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و مطمئنا حرمت این ماه عزیز در روز طبیعت حفظ خواهد شد،حریم ماه رمضان در روز طبیعت باید حفظ شود و حجاب که جز ضرورت‌های اسلام است را به بازی نگیرید که بی‌حجابی و بدحجابی گناه است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز تحقق ایده و برنامه بزرگی است که ویژه انبیا الهی بوده است، جمهوری اسلامی عبودیت خدا و اجرای عدالت است و برنامه‌ای که تمام انبیای الهی به دنبال آن بودند تا مستکبرین بر جامعه حکومت نکنند و جامعه بر مدار قسط و عدل حرکت کند.

وی افزود:خداوند در قرآن کریم به مؤمنان توصیه می‌کند دچار ظن و گمان نباشند و به دیگران بدگمان نشوند چراکه این بدگمانی‌ها در بسیاری از موارد موجب می‌شود افراد خود را از پرداختن به اعمال نیک محروم کنند بنابراین افراد باید با علم و یقین امور خود را به پیش ببرند و اگر توانایی دستیابی به یقین را ندارند از علم افرادی که دارای تخصص هستند بهره‌مند شوند.

نکونام عنوان کرد: برنامه انبیا تا حدود زیادی در جامعه محقق شده و روز به روز دست بیگانه کوتاه‌تر شده است این به این معنی است که عبودیت خدا بر عبودیت طاغوت برتری یافته است.

امام جمعه شهرکرد گفت: تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، تخصیص اعتباری کم‌نظیر در مقایسه با سایر استان‌ها برای رفع مشکلات مصداقی از عدالت است، به دلیل برخی اشرافی‌گری‌ها و ثروت‌اندوزی‌ها در برخی دولت‌های پیشین، چهارمحال و بختیاری دچار عقب‌ماندگی زیادی شد و باعث شد این استان از چرخه رشد عقب بماند.

نکونام خاطر نشان کرد: اگر چه هنوز تبعیض و بدعمل‌کردن وجود دارد اما با این موارد برخورد می‌شود و رمز بقای این نظام رعایت حقوق والیان و مردم به صورت متقابل است.

وی بیان کرد: امسال ۱۳ فروردین و روز طبیعت در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و مطمئنا حرمت این ماه عزیز در روز طبیعت حفظ خواهد شد،حریم ماه رمضان در روز طبیعت باید حفظ شود و حجاب که جز ضرورت‌های اسلام است را به بازی نگیرید که بی‌حجابی و بدحجابی گناه است.

امام جمعه شهرکرد گفت: برخی تصور می‌کنند قدری مو بیرون باشد مانعی ندارد اما ما مسلمانیم و قوانین جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و به خوبی رعایت شود، توجه به حجاب در مراکز گردشگری‌ استان  ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهکرد عنوان کرد:در مواجه با افراد بدحجاب و برای امر به معروف و نهی از منکر باید بدون خشونت، درست، عاقلانه و با ظرافت و به دور از خشونت باشد.

نکونام افزود: ماه رمضان ماه انس با قرآن است، تلاش کنید حداقل روزی یک جز از کلام الهی را تلاوت کنید و این محافل قرآنی را برای تمام سال گسترش دهید.

وی افزود:ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و توجه عمیق است که معمولا افراد در این ماه نورانی انس بسیاری با قرآن دارند اما توصیه می‌شود محافل انس با قرآن کریم و قرائت آن در تمامی ایام سال برپا شوند و حتی در محلات هیات‌های قرآنی شکل بگیرد و افراد هرشب به صورت دسته جمعی به قرائت قرآن بپردازند و در کنار آن نیز احکام دینی بیان شوند چراکه اینگونه مجالس برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: قرائت‌های قرآنی خانگی و هیئت‌های محلی برکات زیادی دارد، جمع‌شدن هفتگی افراد محله و قرائت قرآن همراه با ترجمه، تدبر، تفسیر و روایت آثار بسیار زیادی بر انسان و جامعه دارد.

حجت الاسلام نکونام ابراز کرد: حجاب یکی از ضرورت‌های دین اسلام همچنین نظام اسلامی است بنابراین باید مورد توجه قرار بگیرد اما روش مقابله با بدحجابی مهم است و باید امر به معروف و نهی از منکر با روش صحیح صورت بگیرد و لازم است در این مسیر از به کار بردن روش‌های خشن پرهیز شود اما نکته مهم اهمیت حجاب است بنابراین توصیه می‌شود افراد در سفرهای گردشگری خود، محافل، مهمانی‌ها و... رعایت حلال و حرام خداوند متعال را مورد توجه قرار دهند.

نکونام در آخر با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام بیان کرد: نیمه ماه مبارک رمضان میلاد امام مجتبی(ع) و روز اکرام و تکریم خیرین است، یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی تقویت روحیه خیری در آن است درواقع لازم است رسیدگی به ایتام و نیازمندان که در ماه مبارک رمضان بسیار مشاهده می‌شود بیش از پیش قوت پیدا کند.

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 53285

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53285/حجاب-ضرورت-های-اسلام-حریم-ماه-رمضان-روز-طبیعت-باید-حفظ-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir