کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير آب و خاک سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

اجرای آبیاری نوین در 69 هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

14 اسفند 1401 ساعت 10:33

مدير آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 69 هزار هکتار از اراضی این استان مجهز به انواع روش‌های نوین آبیاری شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامرضا ذاکر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امسال 320 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال طرح در حوزه مدیریت منابع آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی این استان اجرا شده است.

وی افزود: طرح‌های اجرا شده در زمینه پوشش انهار کشاورزی، مرمت و بازسازی قنوات، انتقال آب با لوله، تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیبدار و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی هستند.

مدير آب و خاک سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، طرح‌های کوچک تامین آب، احداث استخر و جاده‌های بین مزارع از دیگر پروژه‌ها در حوزه آب، خاک و امور فنی و مهندسی هستند که از محل اعتبارات ملی و استانی در سطح شهرستان‌های یازده‌گانه، برنامه‌ریزی و در حال اجرا هستند.

ذاکر با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های حوزه منابع آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  تقریبا 50 درصد است، عنوان کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کار ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود پیشرفت فیزیکی افزایش یابد.

مدير آب و خاک سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سال 1401 یک هزار و 680 هکتار با اعتبار 350 میلیارد ریال در سطح شهرستان‌های یازده‌گانه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر69 هزار هکتار از اراضی استان مجهز به انواع روش‌های نوین آبیاری شده است.

انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 53080

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53080/اجرای-آبیاری-نوین-69-هزار-هکتار-اراضی-کشاورزی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir