کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

صرفه‌جويی 5 ميليون متر مكعب آب در راستای برنامه سازگاری با كم آبی

13 اسفند 1401 ساعت 10:01

مدير آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای برنامه سازگاری با كم آبی در استان در 6 ماهه نخست امسال، 5 ميليون متر مكعب آب صرفه‌جویی شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامرضا ذاکر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، از صرفه‌جويی 5 ميليون متر مكعب آب در راستای برنامه سازگاری با كم آبی در استان در 6 ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

وی افزود: برنامه سازگاری با کم آبی در سال ۹۹ و در قالب ۱۱ برنامه مصوب شد و هدف از اجرای آن صرفه‌جویی بيش از 47 ميليون متر مکعب در پایان برنامه است.

 مدير آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری و در ۶ ماهه اول با اجرای برنامه‌های مذکور ۵ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

ذاکر عنوان کرد: از ابتدای برنامه سازگاری با كم آبی تاکنون، ۲۵ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب شده که معادل ۵۳ درصد از کل برنامه بوده است، با توجه به حجم تعهد، حدود ۱۲ درصد عملکرد از برنامه جلوتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه سازگاری با كم آبی در 6 ماهه نخست سال جاری از طريق اجرای آبياری تحت فشار در سطح 400 هكتار، انتقال آب در سطح 8 كيلومتر، اصلاح الگوی كشت در سطح 14 هزار و 500 هكتار، محدود كردن كشت بهاره در سطح 2 هزار و 470 هكتار، كشاورزی حفاظتی در سطح 18 هزار و 500 هكتار، مديريت تغذيه در سطح 22 هزار هكتار، توسعه كشت‌های متراكم در سطح 12 هكتار و كشت گل محمدی در سطح 12 هكتار، محقق شده است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 53063

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53063/صرفه-جويی-5-ميليون-متر-مكعب-آب-راستای-برنامه-سازگاری-كم-آبی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir