کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری:

استفاده از ظرفیت مردم در کاشت نهال ضروری است

11 اسفند 1401 ساعت 9:13

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این مردم هستند که مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند و باید از ظرفیت آنان در این مهم استفاده شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر صبح امروز در نشست ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و همچنین کارگروه اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، با تاکید بر اینکه بدون مشاركت و كمک مردم، حفظ و توسعه منابع طبیعی دشوار است اظهار کرد: این مردم هستند که مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند و باید از ظرفیت آنان در این مهم استفاده شود.

وی افزود: توسعه پایدار در صنعت کشاورزی در گرو حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و بهره‌برداری بهینه از آن‌ها است، همچنین تولید قابل اطمینان در این حوزه نیز کاملا وابسته به حفاظت از منابع طبیعی است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مقرر شده است در یک بازه زمانی چهار ساله نسبت به تولید و کاشت یک میلیارد نهال اقدام کنیم، ادامه داد: اما در این مسیر باید به کیفیت بذر و نهال توجه شود و این موضوع در دستور کار این سازمان قرار دارد .

برزگر عنوان کرد: به‌عنوان متولیان کاشت یک میلیارد نهال در طی چهار سال با برنامه‌ریزی، انجام مطالعات و بکارگیری ظرفیت‌های موجود ازجمله ظرفیت‌های مردمی به سوی دستیابی به اهداف تعیین شده برای این طرح حرکت می‌کنیم.

وی با تاکید بر مردمی بودن طرح کاشت یک میلیارد نهال، خاطرنشان کرد: زمینه‌ مشارکت مردم در کاشت نهال باید فراهم و موارد تسهیل شود تا مردم از ادارت کل منابع طبیعی و آبخیزداری مطالبه نهال کنند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری به نقش مؤثر شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهياری‌ها و دستگاه‌هایی که تعهد به کاشت نهال دارند، اشاره و اضافه کرد: موارد ذکر شده باید با همراهی مردم در امر کاشت نهال ورود کنند.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 53052

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53052/استفاده-ظرفیت-مردم-کاشت-نهال-ضروری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir