کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

کارفرمایان نسبت به پرداخت عیدی کارگران در اسرع وقت اهتمام ورزند

7 اسفند 1401 ساعت 9:53

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از کارفرمایان درخواست می‌کنیم نسبت به پرداخت عیدی به‌موقع کارگران اقدام کنند.


محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: براساس قانون کار، کارفرمایان واحدهای مختلف اقتصادی مکلف هستند به ازای 12 ماهی که کارگر در محیط کاری تلاش می‌کند، دو ماه حقوق به‌عنوان عیدی و پاداش به کارگر پرداخت کند، بدین معنی که حداقل حقوق اداره کار که 4 میلیون و 179 هزار و 750 تومان است اگر در دو ضرب شود حداقل عیدی کارگر می‌شود 8 میلیون و 359 هزار و 500 تومان.
 
وی تصریح کرد: اگر کارگری کمتر از 12 ماه در کارگاه کار کند به ازای ماه‌هایی که مشغول به کار بوده عیدی دریافت می‌کند و نیازی به 12 ماه کار نیست همچنین به ازای هر ماه 696 هزار و 625 تومان عیدی برای کارگران درنظر گرفته شده است.
 
مولوی با اشاره به اینکه عیدی کارگری که بیشتر از حداقل حقوق دریافت می‌کند، متناسب با مزدی که دریافت می‌کند و تا سقف 12 میلیون 539 هزار تومان است خاطرنشان کرد: از کارفرمایان درخواست می‌کنیم نسبت به پرداخت عیدی به‌موقع کارگران اقدام کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طبق قانون زمان مشخصی برای پرداخت عیدی تعیین نشده است اما براساس عرف حاکم بر کارگاه‌ها با حقوق اسفندماه پرداخت می‎شود.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52997

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52997/کارفرمایان-نسبت-پرداخت-عیدی-کارگران-اسرع-وقت-اهتمام-ورزند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir