کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری در پهنه‌بندی زلزله در منطقه پُرخطر واقع شده است

6 اسفند 1401 ساعت 15:05

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری گفت: درخصوص زلزله همه چیز احتمال است و در هر حال زندگی کردن در نزدیکی گسل‌ها خطرناک است، این استان در پهنه‌بندی زلزله در منطقه پُر خطر کشور واقع شده است.


به گزارش جهانبین نیوز; مهران کوهی‌کمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تشکیل این سازمان در سال ۱۳۷۴ مصوب شد و تاکنون ۹ دوره انتخابات رئیس هیات مدیره انجام شده است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری از ابتدای تاسیس تاکنون ۴ هزار و ۶۴۸ عضو داشته که از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۳ عضو بدون پروانه و ۲ هزار و ۳۵۵ عضد با پروانه نظام مهندسی هستند.

کوهی‌کمالی گفت: تلاش ما خدمت‌رسانی در کل چهارمحال و بختیاری بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه و مسافت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سازمان در هفت حوزه مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، ترافیک و نقشه‌برداری است که در سال‌های قبل اهمیتی به استفاده از توان مهندسان شهرسازی و ترافیک داده نشده است، امسال ۱۵ نفر مهندس شهرساز استخدام شدند و مقرر شده است از ظرفیت آنان استفاده شود.

کوهی‌کمالی عنوان کرد: کلیه نظارت‌ها و طراحی‌ها براساس مقررات ملی ساختمان ایران انجام می‌شود و ناظران مکلف هستند این موارد را از اجراکنندگان مطالبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سبک‌های مختلف معماری ناقض مقررات ملی ساختمان نیست و اجرای آن می‌تواند چهره شهر را زیبا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این سازمان در تیم بررسی ساختمان‌های نا ایمن دخیل است، این ساختمان‌های نا ایمن ممکن است جان افراد را در معرض خطر قرار ندهند اما حتی اگر یک ایراد کوچک هم داشته باشند به مالکان آن‌ها تذکر داده می‌شود تا موارد را رفع کنند.

کوهی کمالی بیان کرد: زلزله زمان و مکان قابل پیش‌بینی ندارد، این پدیده ناشی از آزادی انرژی زمین است.

وی تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری در مسیر فشار صفحه عربستان به صفحه ایران قرار گرفته است و زلزله‌هایی که در سال‌های اخیر در منطقه رخ داده است نشان می‌دهد این فشار یک جا جمع نمی‌شود، این آزاد شدن فشار باعث تخلیه زمین می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: درخصوص زلزله همه چیز احتمال است و نمی‌توان راجب آن به‌صورت دقیق و قطعی نظر داد، در هر حال زندگی کردن در نزدیکی گسل‌ها خطرناک است و این استان در پهنه‌بندی زلزله در منطقه پُر خطر کشور واقع شده است.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 52994

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52994/چهارمحال-بختیاری-پهنه-بندی-زلزله-منطقه-پ-رخطر-واقع-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir